به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، در فینال مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان و در روز پایانی این مسابقات که در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند برگزار شد، فرنگی‌کار وزن نخست تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان مدال طلای این وزن را از آن خود کرد تا ضمن کسب هفتمین مدال طلای جهان و المپیک رکورد‌دار تاریخ کشتی ایران شود. 

این هفتمین مدال طلای حمید سوریان در مسابقات جهانی و المپیک است که نابغه کشتی فرنگی کشورمان از آن خود کرده تا به این ترتیب بالاتر از عبدالله موحد و پهلوان، غلامرضا تختی بهترین کشتی‌گیر ایران لقب بگیرد.

در وزن 59 کیلوگرم این مسابقات حمید سوریان در دور نخست به مصاف آلکس آنچتی از رومانی رفت و برابر این حریف خود توانست در کمتر از 40 ثانیه با نتیجه 8 بر صفر پیروز شود. دارنده 6مدال طلای جهان و المپیک در دور بعد با فهمی از مصر روبه‌رو شد و در نهایت با حساب 2 بر یک این حریف مصری را شکست داد.

فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم کشورمان در دور سوم با بورنو کوبایی سرشاخ شد و این حریف کوبایی را نیز 5 بر صفر برد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. وی در این مرحله با ممدوف آذربایجانی مصاف داد و در نهایت با حساب 3 بر صفر این حریف آذربایجانی و شاگرد جمشید خیرآبادی را برد تا به مرحله نیمه نهایی پیکارهای جهانی برسد.

سوریان در مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان با تاسمرادف ازبکستانی روبه‌رو شد و وی را با نتیجه 2 بر یک شکست داد تا راهی فینال مسابقات جهانی شود. وی در فینال به مصاف سیمینوف روس رفت و حریف روس خود را با نتیجه 2 بر یک شکست داد تا عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد. 

با این مدال قهرمانی‌ ایران در مسابقات جهانی قطعی شد.