به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس ایرج اسفندیاری‌فر درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی گفت: ما در اردوهای تیم ملی حضور نداشتیم که ببینیم چه بر فرنگی‌کاران گذشته است، اما با توجه به آنچه که روی تشک مسابقات مشاهده کردیم مشخص بود که کشتی‌گیران ما هیچ برنامه‌ای برای مبارزه با حریفان ندارند و از نظر آمادگی جسمانی و روانی در شرایط مناسبی نبودند.

وی ادامه داد: این تیم قهرمان المپیک بود و سال گذشته تا اواخر اردیبهشت ماه تیم در اختیار ما بود که در جام جهانی به میدان رفتیم و دو ماه بعد این تیم در مسابقات جهانی قهرمان شد، اما آقایان قهرمانی جهان را به نام خودشان زدند و فکر کردند نتیجه زحمات آنها بوده است، در حالی که زحمت اصلی را ما برای تیم کشتی فرنگی کشیده بودیم. نتیجه عملکرد آقایان نتایجی است که در مسابقات امسال رقم خورد.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: این نتایج زنگ خطر را برای کشتی فرنگی در المپیک به صدا درآورد با این وضعیت نه تنها باید قید طلا را در المپیک ملی برزیل بزنیم بلکه حتی گرفتن مدال هم سخت خواهد بود. کشتی‌گیران ما هیچ تاکتیکی در مبارزه با حریفان خود نداشتند، اما حریفان، به خوبی ما را آنالیز کرده بودند. زمانی که اعتماد به نفس نباشد همه چیز خراب می‌شود.

اسفندیاری‌فر افزود: در حالی‌که یوسف قادریان بهترین قرعه ممکن را داشت و شاید اگر خودش می‌خواست قرعه را بچیند، چنین قرعه‌ای را انتخاب نمی‌کرد و به راحتی باید تا فینال می‌رسید، اما عملکرد ضعیفی داشت. در قانون جدید فاصله دو - سه امتیازی نمی‌تواند مطمئن باشد. افشین بیابانگرد نتوانست به خوبی برای مبارزه با حریفانش برنامه‌ریزی کند در حالی که کشتی‌گیری که به او باخت حتی مدال هم نگرفت با وجودی که افشین هم قرعه مناسبی داشت.

وی خاطر نشان کرد: قاسم رضایی سال گذشته دو بر یک به کشتی‌گیر ارمنی باخته بود، اما امسال سه بر صفر باخت. این نشان می‌دهد که کادر فنی برنامه‌ای برای آنالیز این حریف ارمنی نداشته است. کادر فنی می‌گوید کشتی گیران ما غافلگیر شدند و باختند در حالی که کشتی ورزش غافلگیری است و تمام فنون بر اصل غافلگیری استوار است.