به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مسئولان کمیته ملی المپیک کانادا اعلام کردند تورنتو بزرگ‌ترین شهر این کشور تمایلی برای اعلام آمادگی میزبانی المپیک 2024 ندارد.

جان توری شهرداری تورنتو در کنفرانس خبری این موضوع را مطرح کرد. شهرهایی که برای میزبانی المپیک 2024 اعلام آمادگی کرده‌اند لس‌آنجلس، رم، پاریس، بوداپست و هامبورگ هستند.

انصراف تورنتو از اعلام آمادگی خبر خوبی برای لس‌آنجلس خواهد بود که تنها شهر در آمریکای شمالی است که برای رقابت‌ها آماده میزبانی است. میزبان این بازی‌ها در سال 2017 معرفی خواهد شد.

کانادا پیش از این میزبانی مسابقات پان آمریکن را برعهده داشت که تابستان سال گذشته در تورنتو برگزار شد. کانادا برای این رقابت‌ها 2 میلیارد دلار هزینه کرد.

پس از اینکه تورنتو به طور شفاهی برای میزبانی المپیک 2024 اعلام آمادگی کرد شور و شوق زیادی در بین مردم به راه افتاد، اما مسائل مالی در یک هفته اخیر باعث نگرانی‌هایی شد.

تورنتو دو بار برای میزبانی المپیک با شکست مواجه شد که می‌توان به سال‌های 1996 آتلانتا و 2008 پکن اشاره کرد. کانادا در میزبانی المپیک 1976 مونترال بدهی 1.5 میلیاردی به بار آورد که بعد از 30 همچنان برای تسویه آن در تلاش است.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک اخیراً تاکید زیادی برای کاهش هزینه‌های المپیک داشته است.