به گزارش پارس به نقل از مهر، شیخ احمد فهد آل صباح رئیس شورای المپیک آسیا بعد از اتمام نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا با حضور در کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با رئیس و اعضای هیأت اجرایی کمیته دیدار و گفت‌وگو کرد.


در ابتدای این نشست، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن معرفی اعضای هیأت اجرایی به رئیس شورای المپیک آسیا از حضور شیخ احمد در ایران تشکر کرد.

هاشمی با اشاره به برخی موضوعات در حضور شیخ احمد، خاطرنشان کرد: نخستین موضوع موردی است که در نشست اینچئون مطرح شد و قول حمایت از مجموعه ایرانی‌ها برای کسب کرسی‌های بین المللی مطرح شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا، رئیس آنوک و مهره تأثیرگذار در کمیته بین المللی المپیک می‌باشید و همیشه نگاه ویژه‌ای به ورزش کشور اسلامی ایران داشتید، خواهشمندم در گرفتن پست‌های کلیدی و کیفی تأثیرگذار حمایت‌های لازم را از ما داشته باشید.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه فدراسیون‌های ملی ایران علاقمند هستند زون را از غرب آسیا به آسیای مرکزی منتقل کنند، گفت: شورای المپیک آسیا علاقمند به انجام این موضوع است زیرا فوتبال ایران در آسیای میانه است و این موضوع به ورزش آسیا کمک می کند.

وی افزود: در تمام ادوار بازی‌های آسیایی 60 درصد مدال‌ها را کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن کسب می‌کنند و 40 درصد مابقی را دیگر کشورها کسب می‌کنند و البته این یک موضوع فنی است اما ایران آمادگی دارد در این خصوص راهکارهایی ارائه دهد.

در ادامه این نشست، شیخ احمد فهد آل صباح رئیس شورای المپیک آسیا ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا گفت: به علت اقامت کوتاه و تعدد کارها این چند ساعتی را که در ایران حضور پیدا کردم فکر می‌کنم در کشور خودم هستم.

وی افزود: نشست خوبی با اعضای هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا داشتیم و مصوبات خوبی هم در این اجلاس انجام شد.

شیخ احمد با اشاره به حضور ایران در زون آسیای مرکزی گفت: با این موضوع موافق هستم و تایید می‌کنم در اولین فرصت با تیمورخان نایب رییس شورای المپیک آسیا در زون مرکزی موضوع را مطرح کنم تا ایران و افغانستان به زون مرکزی آسیا راه پیدا کنند.

وی افزود: با حضور ایران در آسیای مرکزی، تعداد کشورها هفت کشور می‌شود که برای هر زون هفت تا 9 کشور به عنوان زون ایده آل محسوب می‌شود.

رییس شورای المپیک آسیا در خصوص حمایت از کسب کرسی‌های بین المللی توسط ایران تصریح کرد: ما هم مانند شما اعتقاد داریم ایران به عنوان یک کشور قوی در ورزش قاره آسیا مستحق دریافت کرسی‌های بیشتر، مهم و اثرگذارتر است.

وی اضافه کرد: تمام توانم را می‌گذارم تا ایران بتواند بهترین کرسی‌ها را در مجامع بین المللی به دست بیاورد.

شیخ احمد در خصوص کسب بیشتر مدال‌های مسابقات آسیایی توسط کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن خاطرنشان کرد: به نظر من چین، چین است؛ کره جنوبی، کره جنوبی است و ژاپن هم ژاپن است.

وی افزود: آنها ورزش را توسعه دادند و درصد مدال آوری را در رشته‌های ورزشی مختلف توسعه دادند اما در مابقی کشورها شاهد هستیم هر کشور در یک تا سه رشته حضور قدرتمند دارد.

رییس شورای المپیک آسیا گفت: پیشنهاد من این است که کشورهای رده چهارم به بعد که البته رقابت بین ایران و قزاقستان است و مابقی کشورها تمرکز را در توسعه رشته‌های مدال آور بگذارند.