در ۸بازی هفته اول لیگ برتر ۵مسابقه با تساوی به پایان رسید و فقط ۳بازی برنده داشت.

طبیعی است که در هفته‌های ابتدایی تیم‌ها یکدیگر را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و بازی‌ها یا مساوی می‌شود یا اینکه تعداد گل‌های کمی می‌بینیم.با این حال هفته اول لیگ برتر شاهد چند بازی زیبا بودیم، فکر می‌کنم استقلال برای شروع بازی خوبی به نمایش گذاشت و سپاهان هم به‌عنوان مدعی قهرمانی یک برد روحیه بخش و البته قابل پیش‌بینی را مقابل سپاهان به‌دست آورد.استقلال با توجه به تغییراتی که داشت نیاز مبرمی به برد داشت و به خواسته‌اش رسید. هرچند که نباید بازی زیبای سیاه‌جامگان را هم فراموش کنیم. هر دو تیم فوتبال تماشایی بازی کردند و توپ بیشتر در محوطه جریمه 2 تیم بود. به‌نظر من این بازی قشنگ‌ترین مسابقه هفته اول بود. استقلال هم باتوجه به اینکه یکسری از بازیکنان خودش را در اختیار نداشت، اما خوب بازی کرد.

نقطه قوت استقلال خط هافبک بود و جوان‌های این تیم در وسط زمین خیلی خوب جنگیدند و دوندگی خوبی داشتند. البته امیدوارم استفاده از جوان‌ها در استقلال فراموش نشود. این بازی نشان داد که نیروی جوانی و قدرت بدنی چقدر در فوتبال تأثیر دارد. خط هافبک استقلال، جدا از جاسم کرار که خصوصیات دیگری دارد دوندگی خوبی داشت و آنها می‌توانند در بازی‌های آینده نمایش بهتری داشته باشند.سجاد شهباززاده هم نسبت به فصل گذشته پخته‌تر شده است و در این مسابقه خوب بازی کرد. امیدوارم شهباززاده و دیگر جوان‌های لیگ یک سال خوب را پشت‌سر بگذارند و خودشان را ثابت کنند. می‌بینم که استفاده از بازیکنان جوان در تیم‌های مختلف بیشتر شده و این به سود فوتبال ایران است؛ استفاده از بازیکنان جوان نیاز فوتبال ایران است.

استقلال و چند تیم دیگر ازجمله ملوان، راه‌آهن، صبا و...جزو تیم‌هایی هستند که تمریناتشان را نسبتا دیر شروع کردند. شاید این موضوع در روند تیمی آنها تأثیرگذار باشد و امکان اینکه با مشکلات بدنی بازیکنان مواجه شود، وجود دارد.این موضوع باید توسط مربیان تیم‌ها مدیریت شود.پرسپولیس هم در نخستین بازی 2امتیاز حساس از دست داد هر چند که در نیمه اول بازی زیبایی را به نمایش گذاشت.این تیم تغییراتی نسبت به فصل گذشته داشته و در ترکیب اصلی پرسپولیس بازیکنان جوان‌تری دیده می‌شوند.آنها نیاز به زمان دارند تا از لحاظ تاکتیکی و همچنین کسب تجربه به شرایط بهتری برسند.پرسپولیس امسال یک تیم جوان دارد ولی هنوز معلوم نیست که آیا این جوان‌ها می‌توانند نتیجه بدهند یا خیر.استفاده از آنها یک فاکتور مثبت است و برانکو هم مربی با‌تجربه‌ای است.انتظار می‌رود پرسپولیس با اضافه شدن چند بازیکنی که در هفته اول غایب بودند شرایط بهتری پیدا کند.