به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشی، آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ‌ملی فوتبال ایران در حالی همراه با تیم ‌ملی عازم ازبکستان شد که از اتفاقات رخ داده در فرودگاه به شدت ناراحت بود. آندو معتقد بود که برخی می‌خواهند شخصیت تیم‌ ملی، بازیکنان و کادر فنی را خرد کنند. 

در مورد اتفاقاتی که در فرودگاه افتاد چه صحبتی داری؟
چه حرفی باید بزنم؟ الان که با شما حرف می‌زنم 2 ساعت پروازمان تأخیر داشته و همین ‌طور سرگردان هستیم. واقعاً چگونه می‌توان این موضوع را هضم کرد که بازیکنان تیم‌ ملی از سالن ترانزیت با اتوبوس به سمت هواپیما بروند ولی این اجازه را به ما ندهند که سوار هواپیما شویم. این برخوردها یعنی چه؟ فقط مانده بود که ما را زندانی کنند و این اتفاق هم افتاد.

دلیل این مشکلات را از مسئولان فرودگاه نپرسیدید؟
شما فکر می‌کنید وقتی این سؤال‌ها را بپرسیم چه جوابی به ما خواهند داد؟ همه حرف‌ها و همه جواب‌ها تکراری می‌شود. یا می‌گویند هواپیما آماده نیست، یا می‌گویند پرواز فلان جا مشکل دارد، یا می‌گویند اجازه پرواز نگرفتند و صد تا حرف دیگر. ما تیم‌ ملی ایران هستیم و واقعاً این اتفاقات شرم‌آور و خنده‌دار است. ما برای تیم‌ ملی مجانی بازی می‌کنیم و هیچ منتی هم نیست چون برای کشور ایران بازی می‌کنیم تا مردم را خوشحال کنیم. حداقل بهتر است مسئولان،‌ شأن و شخصیت تیم ‌ملی را حفظ کنند. این اتفاقات در سال 2014 واقعاً عجیب و باور نکردنی است.

مثل اینکه کروش هم به شدت از این اتفاقات ناراحت بود؟
چرا نباید ناراحت شود؟ او تمام انرژی‌‌اش را برای موفقیت تیم‌ ملی صرف می‌کند و وظایفش را به درستی انجام می‌دهد. بعضی‌ها اما دوست ندارند او در تیم ‌ملی بماند و در گذشته دیدید که چه اتفاقاتی افتاد و چه حرف‌هایی در مورد سرمربی تیم ‌ملی زده شد. چرا یک بار جرأت نمی‌کنند بگویند کروش را نمی‌خواهیم؟ این کارها واقعاً تأسف‌آور است. بعضی‌ها می‌خواهند کاری کنند تا بازیکنان و کادر فنی، این تیم را رها کنند و بروند. چرا برای تیم ‌ملی ایران نباید ارزش قائل شوند؟ این کارها چه معنایی دارد؟

کروش گفته مسئولان هیچ حمایتی از تیم ‌ملی نکرده‌اند؛ در این خصوص چه صحبتی داری؟
خیلی‌ها واقعیت‌ها را می‌دانند. فقط حرف من با مردم ایران است؛ آنها بدانند که کوچکترین حمایتی از تیم ‌ملی نشده است. شما می‌بینید که از نظر بازی‌های دوستانه، برگزاری اردو، مسائل مالی و خیلی چیزهای دیگر با چه وضعیتی مواجه هستیم. بعضی‌ها فقط وعده می‌دهند و این وعده‌ها دروغ است. مردم ایران باید بدانند که چه کسانی در مورد تیم ‌ملی دروغ می‌گویند. آن قدر ‌شأن تیم ‌ملی پایین آمده که بازیکن به خاطر مشکل مالیات نمی‌تواند با ما سفر کند یا فلان بازیکن یک مشکل دیگر دارد.

از این موضوع فاصله بگیریم. مثل اینکه بابت غیبت در مجمع فدراسیون ناراحت شدی؟
علاقه‌ای ندارم در مورد این مسائل حرف بزنم. در تیم ‌ملی به اندازه کافی مشکل داریم.

حالا قرار است بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندی؛ چه احساسی داری؟
قبل از اینکه کاپیتان باشم، برای ایران و تیم ‌ملی یک سرباز هستم و امیدوارم همیشه نمایش تأثیرگذاری داشته باشم. بستن بازوبند تیم ‌ملی هم افتخاری بسیار بزرگ برای هر بازیکن از جمله آندرانیک است.

در مورد فصل بعد صحبت کن. این درست است که با استقلال صحبت کردی تا دوباره برگردی؟
هیچ حرفی الان نمی‌زنم. تمرکزم فقط روی تیم ‌ملی است و تیم فصل بعدم را بعد از بازی‌های ملی انتخاب می‌کنم. به اندازه کافی هم وقت دارم.

این احتمال وجود دارد که به خارج از ایران بروی؟
هیچ فوتبالیستی پیشنهاد خوب را رد نمی‌کند. باید همه چیز را بررسی کنم و بعد تصمیم بگیرم.

برای تیم ‌ملی دعا کنید 
آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ‌ملی کشورمان روز گذشته تأکید کرد مردم باید برای تیم ‌ملی دعا کنند. او در این خصوص به ما گفت: «متأسفانه با وجود اینکه تیم ‌ملی متعلق به تمام مردم ایران است و باید تحت هر شرایطی مورد احترام قرار بگیرد اما با شرایط خوبی از کشور خارج نشدیم.» او افزود: «من می‌دانم که همه مسئولان در حال تلاش هستند تا بهترین شرایط را بسازند ولی امیدوارم در آینده، وضعیت سفرهای تیم‌ ملی بهتر از این شود. چنین مسائلی می‌تواند روی روحیه و تمرکز بازیکنان تأثیر بگذارد. باید در چنین مواقعی، همه دست به ‌دست هم بدهند تا تیم‌ ملی با تمام بازیکنان و بهترین شرایط از کشور خارج شود. هر بازی ما حتی دیدارهای تدارکاتی نیز اهمیت دارد و باید بهتر از اینها به تیم ‌ملی احترام گذاشته شود. من نمی‌دانم مشکل از کجاست ولی آرزو می‌کنم یک روز این مسائل از بین برود. از همه مردم کشورم می‌خواهم برای تیم ‌ملی دعا کنند.»/کاپ