به گزارش پارس به نقل از کاپ دیوید بکام، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس، در سال 2007 از رئال به گلکسی پیوست و در 5 سال حضورش در این تیم موفق شد چند عنوان قهرمانی را به دست آورد. جرارد هم که به تازگی به این تیم پیوسته است در مصاحبه با ESPN‌ ، گفت: من فکر می کنم مهمترین نکته  قابل درک برای من و هوادارن این است که من، دیوید بکام نیستم. من به خوشتیپی او نیستم و شاید نتوانم به اندازه او تاثیرگذار باشم، اما دوست دارم فکر کنم که وقتی به زمین می روم، می توانم در همان سطحی که او بازی می کرد، من هم بازی کنم. از زمانیکه به فکر آمدن به اینجا افتادم، بازی های لیگ آمریکا را بررسی و مطالعه کردم. بازی های گلکسی را تماشا کردم و تمام اخبار مرتبط با باشگاه و بازیکنان را دنبال می کردم.

جرارد 35 ساله، پس از 28 سال حضور در آنفیلد در انتهای فصل پیش تصمیم گرفت از این تیم جدا شود و به گلکسی بپیوندد: برای من راحتتر آن بود که قراردادم را یک سال دیگر با لیورپول تمدید کنم و در منطقه امن خودم باقی بمانم، برای تیمم بازی کنم تا اینکه یک روزی بازنشسته بشوم. اما من دوست دارم چالش های تازه را امتحان کنم و فکر می کنم انتقال به گلکسی، یک فرصت بی نظیر و چالش بزرگ در این سن و سال  برای من است و بی صبرانه منتظر آغاز این چالش هستم.

نمی خواهم از خودم تعریف کنم، اما فکر می کنم توانایی آن را دارم تا خودم را با پست های مختلف سازگار کنم. من دوست دارم که یک هافبک کامل باشم و دوست دارم در کار دفاعی و کار هجومی، به تیمم کمک کنم. تا جایی که توان داشته باشم، تلاش می کنم، با توپ و بدون توپ، برای تیمم مبارزه کنم.من به یک تیم قهرمان و فوق العاده آمده ام، تیمی که برای قهرمانی آماده است و اگر من بتوانم کمی به این تیم کمک کنم مطمئن هستم آینده موفقی خواهم داشت.

دستمزد جرارد در گلکسی از سایر هم تیمی هایش بالاتر است اما او تاکید می کند پول هرگز فاکتور مهمی در تصمیمات او نبوده است: تنها کاری که من می توانم انجام بدهم این است که به زمین بروم و با عملکردم به همه ثابت کنم که هنوز تمام نشده ام و زمان بازنشستگی ام فرا نرسیده است.

پول هرگز انگیزه من در تصمیم گیری هایم نبوده است. البته پول برایم اهمیت دارد و سال ها است که از نظر مالی امنیت داشته ام. سال گذشته می توانستم بازنشسته بشوم و بقیه زندگی ام را در سواحل بگذرانم. اما این زندگی دلخواه من نیست. من یک فوتبالیست هستم، یک قهرمانم و می خواهم تا جاییکه می توانم بازی کنم و برنده بشوم.