به گزارش پارس به نقل از کاپ مهدی تاج  در پایان جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ اظهار داشت: امروز جلسه‌ای را با حضور تمامی اعضا برگزار کردیم که اصلی‌ترین موضوع این نشست بحث برگزاری مسابقات لیگ دسته اول بود. طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته قرار است رقابت‌های لیگ دسته اول با حضور 18 تیم در سال آینده برگزار شود و امسال هم قطعا این رقابت‌ها با حضور 20 تیم برگزار می‌شود.هدف ما این است لیگ دسته اول را به لیگ برتر نزدیک کنیم زیرا تیم‌های حاضر در این دو لیگ باید مجوز حرفه‌ای داشته باشند. اینکه باشگاه‌ها اعلام می‌کنند 
وی ادامه داد: امسال 20 تیم در لیگ دسته اول حضور خواهند داشت که نسبت به سال آینده تنها 4 بازی بیشتر انجام خواهند داد. به همین دلیل ما تصمیمی گرفتیم که به سود فوتبال‌مان و لیگ باشد.
رییس سازمان لیگ خاطرنشان کرد:اینکه بازی‌ها در یک گروه برگزار شود مزایا و معایبی دارد. مزایای آن این است که به استانداردهای فیفا نزدیک می‌شویم و از جمله معایب آن هم این است که تیم‌ها گرفتار مشکلات مالی می‌شوند بازیکنان هم از نظر بدنی دچار مشکل خواهند بود. اما ما برای این موضوع راه حلی را در نظر گرفتیم. مبنی بر اینکه به تیم‌ها برای جذب بازیکن کمک کنیم و بتوانند 6 بازیکن بیشتر جذب کنند همچنین در خصوص مبلغ ورودیه به آنها تخفیف خواهیم داد و 4 بازی را که اضافه‌تر از سال آینده است از مبلغ ورودیه آنها کسر خواهیم کرد. 
تاج درباره اینکه آیا برگزاری بازی های لیگ یک در یک گروه قطعی است بیان داشت: هنوز برگزاری بازی‌های لیگ دسته اول در یک گروه قطعی نشده است.ا تصمیمی که در این جلسه گرفتیم این بود که راه حل بهتر و مناسب‌تر این است که بازی‌ها در یک گروه برگزار شود. همچنین سال گذشته تیم‌ها ملزم بودند که در جام حذفی شرکت کنند و اگر از این رقابت‌ها انصراف می‌دادند جریمه می‌شدند اما برای امسال این مسئله وجود ندارد و حضور تیم‌ها در جام حذفی اختیاری است.
رئیس سازمان لیگ حرفه ای درباره اینکه تا به امروز وضعیت 3-4 تیم در لیگ برتر برای فصل آتی مشخص شده، بیان داشت: چندین نگرانی داریم که مهمترین آن در مورد استقلال و پرسپولیس است. استقلال و پرسپولیس نیمی از لیگ هستند. باید آنها قوی باشند که لیگ قوی‌ای داشته باشیم. همچنین در صورت قدرتمند بودن آنها تیم ملی هم قوی خواهد بود.
وی ادامه داد:برای دو بازی پرسپولیس 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه رفتند و مطمئن باشید اگر این دو تیم قوی بسته شوند هواداران زیادی به ورزشگاه خواهند رفت و در کنار آن لیگ خوبی هم خواهیم داشت. اگر این دوتیم ضعیف بسته شوند شک نکنید که لیگ پردردسری خواهیم داشت.
رییس سازمان لیگ درباره اینکه گفته می شود سایپا به اسلامشهر منتقل می شود و راه‌آهن به کرج خواهد رفت،گفت: سایپایی‌ها درخواست داده بودند به تهران بیایند و جلساتی هم در این زمینه برگزار شده است این مسئله مزایا و معایبی دارد اما از نظر قانونی منعی ندارد. آنها درخواست داده بودند به کرج بروند و حالا می‌خواهند به تهران برگردند.
وی در مورد اینکه آیا این مسئله سیاسی یا نه اظهار داشت: این موضوع اگر قرار است صورت بگیرد باید ورزشی باشد اگر مسائل سیاسی و انتخاباتی در آن دخیل باشد سازمان لیگ به شدت مخالف است. در واقع ما با هر نقل و انتقال سیاسی مخالف هستیم. حالا باید خود مسئولان سایپا، هیأت فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان کرج در این زمینه به تفاهم برسند. در خصوص راه‌آهن هم باید بگویم هیچ گاه چنین مسئله‌ای نبوده که به کرج بروند.
رئیس سازمان لیگ درباره اینکه سیدجلال حسینی سازمان لیگ را مقصر ممنوع‌الخروج شدنش دانسته،بیان داشت: ما مسئول پرداخت مالیات بازیکن نیستیم. در واقع اگر باشگاهی از سازمان لیگ طلب داشته باشد بر اساس مصوبه هیأت رئیسه طلب به باشگاه پرداخت می‌شود و پس از آن باشگاه مذکور می‌تواند آن پول را در موارد گوناگون هزینه کند اما پرسپولیس طلبی از سازمان لیگ نداشته است.وقتی حسینی قراردادش را با پرسپولیس بسته بود باشگاه بحث پرداخت مالیاتش را پذیرفته بود اما هم اکنون اداره مالیات به اشتباه نامه را برای ما ارسال کرد در حالی که ما نمی‌توانستیم این پول را پرداخت کنیم زیرا پرسپولیس از ما طلبی نداشت. باشگاه پرسپولیس به غلط پذیرفته بود که مالیات حسینی را پرداخت کند.
رئیس سازمان لیگ در خصوص پیروزی تیم ملی مقابل ازبکستان در دیدار دوستانه گفت: بسیار خوشحالم که کی‌روش از جوانان لیگ استفاده کرد و تشکر ویژه‌ای هم از باشگاه‌ها دارم چرا که آنها بودند که به بازیکنان جوان بها دادند. بازیکنانی که در تیم ملی به میدان رفتند بالای هزار دقیقه در لیگ بازی کرده بودند در حالی که این اتفاق در سال‌های گذشته بسیار کمتر بوده است. وقتی چنین اتفاقی رخ داد قرارداد بازیکنان هم پایین آمد.
وی ادامه داد:قرار شد نمودار کنونی وضعیت فوتبالمان را برای وزیر ورزش و نصرالله سجادی ارسال کنیم که در آن مشخص است که 3 سرمربی و چند بازیکن بالای یک میلیارد قرارداد بستند و سایر نفرات مبالغ بالایی دریافت نمی‌کنند. باشگاه‌ها باید مراعات کنند و بدانند پول نداریم. اگر تیم ملی ما مقابل ازبکستان شکست می‌خورد مهم نبود زیرا ازبک‌ها با تیم اصلی خودشان به میدان آمده بودند و ما به بازیکنان جوان‌مان بها دادیم.
تاج افزود:تیم ملی در زمان های گذشته توسط دهداری و مایلی کهن جوان شده بود  تیم ملی کنونی یک تفاوت اصلی با آن زمان دارد و آن اینکه در آن زمان مربیان تیم ملی را جوان می‌کردند در حالی که ما هم اکنون لیگ را جوان کرده‌ایم و این بسیار اهمیت دارد زیرا در آن زمان تنها یک تیم جوان می‌شد اما هم اکنون 16 تیم جوان شده است.
رئیس سازمان لیگ درباره حضور  نایب رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا در ایران بیان داشت: حضور او کار بسیار بزرگ و خوبی است که باید زودتر هم انجام می‌شد. ما امسال تصمیم گرفتیم یک مدیر را لژیونر کنیم و به همین دلیل هم از او دعوت کردیم تا به ایران بیاید. حضور او در ایران قطعا بسیار مفید خواهد بود.ما از او درخواست کردیم تا به ایران بیاید تا از برنامه‌ریزی‌های ایتالیایی‌ها استفاده کنیم زیرا قبول داریم که آنها از ما جلوتر هستند. ابتدا هم از خود سازمان لیگ این استانداردسازی شروع می‌شود همانطور که ژاپن این کار را انجام داد و سوزوکی پس از آن در آسیا بحث استاندارد سازی را آغاز کرد.قرار است تیم آنها 6 ماه در ایران حضور داشته باشند و از همه باشگاه‌ها بازدید داشته باشند. در دو ماه اول بازدید کلی وجود خواهد داشت که ببینند چند باشگاه قابلیت حرفه‌ای شدن را دارند و فرصتی برای رفع نواقص به آنها داده خواهد شد که اگر این کار صورت نگیرد تصمیمات نهایی به گونه‌ای دیگر خواهد بود.
تاج درباره اینکه آیا این امکان وجود دارد که تغییراتی در بحث لیگ حرفه‌ای به وجود آید و آیا تعداد تیم‌ها کاهش یابد، گفت: حتما اینگونه خواهد بود. مطمئنم کار پرتنشی خواهد بود و دعواهای مختلفی را به راه خواهد انداخت.