به گزارش پارس نیوز، 

مهدی سیاسی فر مدیر کل فناوری فضایی و ماهواره ایی با بیان اینکه این اداره  در انتقال تصاویر از جاکارتا تدابیر ویژه ای در نظر گرفته است،گفت: فاصله زمانی و مکانی زیاد بین ایران و جاکارتا از یک سو و از سوی دیگرضعیف بودن امکانات مخابراتی کشورهای آسیایی به نسبت کشورهای پیشرفته که هم از فیبر نوری و هم از ماهواره های پیشرفته استفاده می کنند کار سیگنال رسانی را سخت و دشوار می کند. همچنین شرایط خاص آب و هوایی اندونزی و نزدیکی به خط استوا به شکلی است که سیگنال رسانی را ملزم به استفاده از آنتن های بزرگ و تجهیزات حجیم سیگنال رسانی و بهره بردن از باند C می کند که طبعاً حمل و نقل و جابجایی آن کار آسانی نیست. باند C عموما در مناطق استوایی و به دلیل تلفات کم ناشی از باران استفاده می شود از این رو از باند KU که نقطه مقابل باند C بوده و تجهیزات آن سبک و قابل حمل است استفاده و کار انتقال سیگنال انجام پذیرفت.

سیاسی فر ادامه داد: از حدود یک و نیم سال پیش نسل نوینی از ماهواره ها ساخته شده که نقاط سلولی کوچکی را با تجهیزات کم قدرت گرفته و سیگنال آن را به سمت محل مورد نظر سوئیچ می کنند.

مدیر کل فناوری فضایی و ماهواره ای بیان کرد: در این راه با شرکت های متعدد تماس گرفتیم و مقرر شد یکی از ماهواره های مجهز به آخرین تکنولوژی EPIC اینتل ست که از پیشرفته ترین ماهواره های دنیاست این مهم را برای ما به انجام رساند.

سیاسی فر گفت: تجهیزات ارسالی ما به محل بازیها HD است و همکاران در تولید محتوا اصل بازی ها، گزارش ها و دیگر تصاویر را با کیفیت HD در اختیار مخاطب قرار می دهند.

گفتنی است؛برای بهبود پوشش بازیهای جاکارتا باند فرکانسی KU جایگزین باند C شد. باند C عموماً در مناطق استوایی پرباران استفاده می شود.

انتهای پیام/