به گزارش پارس به نقل از مهر، علیرضا شجاع نوری دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در نشست خبری این جشنواره بر استاندارد برگزار شدن این رویداد سینمایی تاکید داشته و گفته بود که از هیچ تلاشی برای درخشیدن جشنواره بیست و نهم فیلم کودکان و نوجوانان دریغ نمی کند.

یکی از فاکتورهای برگزاری یک جشنواره استاندارد مکان جشنواره و کیفیت برگزاری یک رویداد سینمایی است. از همین رو دبیر این دوره از جشنواره اعلام کرده بود که طبق روال هر سال رایزنی‌هایی با شهر اصفهان انجام شده بود تا این دوره از جشنواره نیز در این شهر برگزار شود اما دبیر جشنواره در همان نشست اعلام کرد به دلیل تغییر شهردار اصفهان، همه مذاکرات برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان باید از سر گرفته شود.

با گذشت یک ماه و نیم از برگزاری نشست رسانه‌ای این جشنواره تا امروز خبری مبنی بر قطعیت برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان مخابره نشده است. از سوی دیگر استاندار، نمایندگان و فرهیختگان شهر همدان آمادگی میزبانی برای این دوره از جشنواره را اعلام کرده اند.

جلیل اکبری صحت مدیر ارتباطات بنیاد سینمایی فارابی درباره مکان برگزاری این رویداد سینمایی به خبرنگار مهر، گفت: مذاکرات با مسئولان شهرداری اصفهان مبنی بر برگزاری این جشنواره در این شهر  همچنان ادامه دارد و سیاستگذاران رسمی جشنواره هنوز معتقدند بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین شهر همدان هم گزینه در دست بررسی است اما به هر دلیل اگر این رویداد سینمایی در هیچ یک از این شهرها برگزار نشود؛ تهران می تواند میزبان یک جشنواره بین المللی استاندارد باشد و امکانات مناسب برای میزبانی را دارد.

مشاور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه با اشاره به انجام مراحل بازبینی فیلم ها توسط هیات انتخاب در دو بخش ملی و بین المللی گفت: انتخاب اولیه انجام شده و در بخش ملی و بین المللی آثار بازبینی شده‌اند. در بخش بین الملل آن دسته از آثاری که با مسائل و ارزش های فرهنگی ما همراه هستند انتخاب شده اند و در بخش ملی هم فیلم نامناسب و یا با کیفیت پایین انتخاب نشده است. سعی سیاستگذاران برپایی این جشنواره بر این بوده تا جشنواره ای استاندارد در سطح بین المللی برگزار شود.

اکبری صحت در پایان گفت: برگزاری بخش المپیاد فیلمسازی به همت انجمن سینمای جوان و بنیاد سینمایی فارابی در حال انجام است. انتخاب نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ سال برای حضور در این المپیاد انجام شده و منتخبین در حال آموزش دوره فیلمسازی هستند.