به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان از نوشت افزار سنجد رونمایی شد. در این نشست که با حضور خبرنگاران کودک و نوجوان بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک برگزار شد، علی زارعان گفت: حرکت وسیعی در عرصه لوازم التحریر شکل گرفته، قصد داریم با برنامه ریزی و هم افزایی دستگاه های مسوول ۱۶۰ میلیون دفتر مشقی را که اختیار کودکان ایرانی قرار می گیرد از تصاویر بیگانه خالی کرده و بازار را به سمت محصولات بومی هدایت کنیم.

وی افزود: رسالت ما در تلویزیون این است که با بهره مندی از شخصیت های محبوب تلویزیون روی دفتر مشق ها و نوشت افزار کودکان شرایط را برای تحقق هدفمان تسهیل کنیم. خوشبختانه امروز شاهد رونمایی از نوشت افزارسنجد، عروسک محبوبی هستیم که پس از توقف چند ساله دوباره به تلویزیون برگشته است. امیدواریم این کاراکتر محبوب تلویزیونی بتواند بازار را تحت تاثیر قرار داده و ما در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ فراگیری این فرایند را شاهد باشیم.

مدیر گروه کودک شبکه دو گفت: اکنون عرضه محصولات سنجد در بازار محدود است، ما دوران آزمون و خطا را سپری می کنیم و انشالله اگر بازار به این محصول بومی واکنش مثبت نشان بدهد توزیع انبوه محصولات سنجد را آغاز خواهیم کرد.

در ادامه این نشست نگار استخر، صدا پیشه و مجری « سنجد خبرنگار » تولید نوشت افزارهای مرغوب بومی را از ضرورت های جامعه امروز دانست و افزود: با این اقدام قصد داشتیم انتخاب هایی ایرانی را پیش روی کودکان این سرزمین قرار بدهیم؛ چون معتقدیم ظرفیت های خوبی در کشور ما وجود دارد که می تواند با استفاده از آن ها نوشت افزارهای بومی با تصاویر کاراکترها محبوب خودمان تولید کنیم.

این مجری گفت: متاسفانه موضوع فقط به لوازم التحریر منحصر نمی شود، این دغدغه همیشه من به عنوان یک مادر است که وقتی می خواهم برای دختر کوچکم لباس بخرم محصولی را انتخاب کنم که نوشته خارجی یا تصویر کاراکترهای خارجی را نداشته باشد، اما این موضوع کمتر در کشور ما دیده شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که ما آنقدر به فرهنگ خودمان عشق بورزیم و دوستش داشته باشیم که بر روی همه محصولات تصاویری متناسب با فرهنگ خودمان نقش ببندد.

استخر گفت: اگر یک اثر تلویزیونی قصه خوب داشته باشد و بچه ها از دیدنش لذت ببرند بی شک به دل بچه ها راه باز می کند و اگر ما نوشت افزار آن را با کیفیت مطلوب تهیه کنیم کودکان ما از آن استفاده خواهند کرد.

در ادامه این نشست علی حدیدی مدیر شرکت آزاده که دفتر مشق های « شکرستان» و « سنجد» را تولید کرده نیز گفت: مجموعه لوازم التحریر و دفاتر سنجد با هدف توجه به تولید ملی و استفاده از نمادهای ایرانی تولید شده اند.

وی افزود: این امر در جهت تحقق اهداف، فرهنگ ایرانی و همچنین مقابله با فرهنگ غرب صورت گرفته است و تلاش کردیم تا محصولاتمان را با کیفیتی تولید کنیم که در اولویت انتخاب بچه ها برای خرید نوشت افزار قرار بگیرند.

این مدیر مسوول افزود: خوشبختانه با وجود اینکه استارت این کار دیر زده شد و ما ۶۰ درصد بازار را در آغاز کار از دست دادیم، انتشار این اقلام با استقبال مردم مواجه شد، خیلی ها لوازم التحریر شکرستان را خریدند و همین قضیه ما را برای تولیدات بیشتر و استفاده از فرهنگ و شخصیت های ایرانی بر روی محصولات نوشت افزار تشویق می کند.

در این جلسه سنجد خبرنگار با بیان شیرین و دوست داشتی خود گفت: تشکر می کنم از همه کسانی که باعث شدند عکس من روی دفتر مشق بچه ها بیافتد، من دوست دارم با بچه ها به مدرسه بروم و امیدوارم همه بچه های ایرانی هم شخصیت های ملی را دوست داشته باشند.

او از تولیدکنندگان خواست برای بچه ها محصولات با کیفیت تولید کنند، و خطاب به نوجوانان حاضر در جلسه هم گفت: شما نباید ازمحصولات غیر بومی استفاده کنید، دوست دارم بچه ها ی ایرانی به جای رفتن به سراغ بتمن و انگری برد ازشخصیت خودمان استفاده کنند.