پس از ارائه گزارش بازدید از باغات 5 هزار و 1200 متری توسط حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران که در دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد دیگر اعضای شورا انتقادهایی داشتند.

در ادامه اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران گفت: فضای شورا یک فضای متفاوت از روزهای قبل است. امروز ویترینی معرفی شد که شورا و هیأت رئیسه کارآمد نیست ولی شورای چهارم شورای کارآمدی است.

وی افزود: اگر مافیای قطع درخت در تهران است باید عنوان شود و جلوی آن گرفته شود نه اینکه موضوعی را مطرح کنیم و در آخر از یکدیگر تشکر شود.

در ادامه محمد حقانی عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در خطاب به دوستی، گفت: در فرهنگ اصفهان و همینطور لرستان این موضوع وجود دارد که در مقابل احترام، احترام گذاشت.

وی افزود: بنده تأکید می‌کنم در تهران مافیای قطع درخت وجود دارد و این موضوع را می‌توانم نشان نیز بدهم به عنوان مثال در شمیرانات، نیاوران، منطقه 18 و منطقه 20 این مافیای قطع درخت حضور دارند.

عضو شورای شهر تهران گفت: بنده اعلام کرده‌ام درخت قطع شده است و پای حرفم نیز ایستاده‌ام و ثابت نیز خواهم کرد.

حقانی با اشاره به اینکه 5 هزار هکتار باغ تهران حذف شده است، گفت: بنده تمام زمین‌های خالی تهران را تبدیل به فضای سبز کرده‌ام.

در ادامه جدیدی عضو شورای شهر تهران خطاب به حقانی گفت: اگر 5 هزار هکتار حذف شده به جای آن 20 هزار هکتار کاشته شده است و نباید باعث تشویش اذهان عمومی شویم.

حقانی در ادامه خطاب به جدیدی گفت: بدجوری زیر دو خم من می‌روی و باید تکلیف این باغاتی که حذف شده است مشخص شود.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: درختان و باغات تهران در طول سالیان گذشته از بین رفته است و چیزی است که همه به عین می‌بینید ولی باید جلوی حذف باغات و قطع درختان گرفته شود که این اقدام نیز در حال انجام است.