«روز جهانی قدس»؛امسال در حالی از راه می رسد که وجدان های آگاه و دیدگان هوشیار مردم جهان شاهد یکی از فجیع ترین نسل کشی ها و قتل وغارت های دژخیمان صهیونیست در طول تاریخ حیات منحوس خود است، کشتاری سبوعانه، بی رحمانه و بی شرمانه علیه آورگان بی دفاع و مردم بی پناه و مظلوم غزه و حتی علیه انسانیت که نشان از ترس و درماندگی و استیصال صهیونیسم در مقابل مقاومت اسلامی و شجاعت مثال زدنی مردم بی دفاع و بی پناه غزه است.

در همین رابطه  فراخوان اعضای شورای شهر تهران را برای شرکت در راهپیمایی روز قدس در زیر آمده است.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران؛ روز جهانی قدس روز همه مسلمانان و اسلام و اعلام انزجار عمومی علیه استکبار به عنوان یک تکلیف الهی و اعتقادی است وحضور یکپارچه مردم در این روز نمایان گر وحدت ملی و انسجام درونی نظام و تجدید پیمانی دوباره با مقام معظم رهبری خواهد بود.

روز قدس را روز یادآوری مظلومیت انسان هایی است که در راه دفاع از عقیده و سرزمین و آرمانشان هنوز به خون می غلتند و در این روزمردم با شرکت در راهپیمایی، فریاد عدالت خواهی را برای حقوق مردم مظلوم فلسطین سر می دهند و نشان می دهند که یار و یاور مظلومان هستند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران ؛ روز قدس، روز حمایت از مردم فلسطین در برابر تجاوز و ظلمی چهل و پنج ساله است که به صورت برنامه ریزی شده و سازمان یافته از سوی نظام استکباری غرب و به وسیله رژیم غاصب اسرائیل در منطقه جریان دارد. در این روز مسلمانان جهان در حمایت از ملت فلسطین به صحنه می‌آیند تا افشاگر چهره کریه رژیم اشغالگر قدس و حامیان بین المللی آن باشند.

روز قدس امسال مصادف شده است با دور جدیدی از حملات گستردۀ نظامیان صهیونیست، از زمین و هوا، به مردم بی‌پناه غزه که در برابر چشم جهانیان قربانی می‌شوند اما سرافرازانه ایستاده‌اند و هیمنۀ نظامی اسرائیل را به چالش کشیده‌اند.

رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران؛ حماسه روز قدس یادآور فریاد رعد آسای امام راحل است که همچون صاعقه بر سر سفاکان صهیونیست فرود آمده و پژواک آن در جهان به ویژه در کشورهای اسلامی طنین افکن شده است.

روز جهانی قدس روز نمایش اتحاد و همبستگی جهان اسلام در مقابل نمادهای کفر و استکبار دوران معاصر و روز خروش میلیون ها مسلمانی است که حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام خواهند کرد و شرکت در راهپیمایی این روز مقدس بر همگان واجب است.

محمد سالاری نایب رئیس فراکسیون اطلاح طلبان شورای شهر تهران؛  روز جهانی قدس روز برائت از استکبار و اعلام نفرت عمومی ملل مسلمان و همه آزادگان جهان از رژیم تروریست و اشغالگر قدس و حامی آن شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است و مردم ولایتمدار باید با حضور خود در این راهپیمایی، ضمن تجدید میثاق با آرمان های رهبر کبیر انقلاب و مبدع این حرکت مقدس و رهبر معظم انقلاب و شهدای ایران اسلامی، پاسخ قاطعانه ای به شیطنت های رژیم اشغالگر قدس و مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر دهند.

محمد مهدی تندگویان سخنگوی فراکسیون اطلاح طلبان شورای شهر تهران؛  روز قدس روز همنوایی با مظلومیت فلسطین است و حضور گسترده و پر شور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس عظمت اسلام را برای دشمنان نمایان و باردیگر نفرت و انزجار مسلمانان از استکبار و رژیم صهیونیستی را آشکار خواهد کرد و حضور یکپارچه مردم در این روز نمایان گر وحدت ملی و انسجام درونی نظام و تجدید پیمانی دوباره با مقام معظم رهبری خواهد بود.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران؛ مردم ولابتمدار ،مومن و همیشه در صحنه باید بار دیگر و این بار با حضور چشمگیر در راهپیمایی روزجهانی قدس به وظیفه خود عمل کرده و هوشیاری و بیداری خود را به معرض ظهور گذارند و حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام و نسبت به سال های قبل بهتر و باشکوه تر این روز را برگزار کنند.

 احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهر شهر تهران؛ رژیم صهیونیستی دست نشانده سازمان های بین اللملی و مدعیان حقوق بشر است و به همین دلیل آنها در مقابل اقدامات این رژیم سکوت می کنند و مدعیان حقوق بشر نمی توانند صدای مردم مظلوم فلسطین را بشنوند.

مردم ولایتمدار با آگاهی از ماهیت رژیم صهیونیستی از مسلمانان مظلوم فلسطین حمایت کرده و همبستگی خود را در روز قدس به آنها اعلام می کند و همچون سال های گذشته به صورت گسترده در راهپیمایی روز قدس امسال نیز شرکت می کنند.

 اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران؛ مردم با شرکت باشکوه در این آیین بار دیگر ضمن تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب برگ زرینی در حمایت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ثبت می کنند.

این روز یادگاری از بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در جهت بیداری و افزایش بصیرت مسلمانان جهان در مقابل ددمنشی های مستکبران جهانی است   و شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه همه احاد مردم ولایتمدار است.

ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران؛ حضور در راهپيمايي بزرگ روز جهاني قدس در شرايطي مجامع جهاني بويژه سران برخي كشورهاي اسلامي سکوت اختیار کرده اند وظيفه اي انساني و ديني براي حمايت از اين مردم بي گناه است .

شرکت در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه شرعی است و حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی روز قدس جلوی طمع دشمنان را می گیرد و فرصت مناسبی برای حمایت از مردم بی گناه فلسطین است.

 حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا شهر تهران؛ تهاجم به مردم مظلوم غزه از زمین و هوا توسط رژیم غاصب صهیونیستی با پشتیبانی آمریکای جهانخوار و سکوت جوامع بین المللی همراه است که این اشغالگری و حمایت به بلندای تاریخ است و جان هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

آنچه از ملت مسلمان ایران بر می آید با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس همراه با سایر ملل مسلمان و آزادیخواه ندای مظلومیت مردم فلسطین و اعتراض خود را به تجاوز صهیونیست ها فریاد بزنند و این مظلومیت را به گوش جهانیان برسانند.

مردم در روز قدس بار دیگر به خواسته امام حکیم و دور اندیش لبیک اجابت گویند، شاید حکام فرو رفته در خواب غفلت بیدار شوند و به این ظلم و بیدادگری پایان دهند.