به گزارش حوزه شهری پارس نیوز، در متن بیانیه آمده است: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ابراز همدردی با همه مردم تهران و رنجهای فراوانی که آلودگی هوا متحمل می شوند، از عدم اهتمام دولت و به ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست و دستگاه های مرتبط گلایه جدی دارند.

ما اعضای شورای اسلامی شهر تهران از رئیس جمهور محترم، تقاضا داریم به حقوق اولیه مردم که از اهم آنها حفظ جان آنان است در اقصی نقاط کشور و شهروندان محترم شهر تهران توجه کنند، چرا که حل معضل، فقط به امید باد و باران نیست و نیاز به اقدام مؤثر و جدی دارد. تبلیغات و سیاسی کاری دوای درد خوزستان و سیستان و تهران و امثالهم نیست. جای تعجب و تأسف است که سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، دل به باد و باران خوش کند و جان هموطنان ما بازیچه انفعال این دستگاه باشد.

عدم انتقال فرودگاه مهرآباد که آلودگی ناشی از هر پرواز در آن، به اندازه حدود سه هزار خودرو است به بهانه درگیر بودن چند مجموعه یا کمبود بودجه و پاک کردن صورت سؤال، قابل پذیرش نیست.

6 هزار اتوبوس بایستی به تهران تحویل و 6 هزار اتوبوس باید در تهران تعویض شود. 6 سال است دولت به تهران هیچ اتوبوسی نداده، در حالی که باید نیمی از هزینه حمل و نقل عمومی را می پرداخت. شهرداری امسال 1000 میلیارد تومان برای مترو هزینه کرده است اما دولت فقط 47 میلیارد تومان پرداخت نموده است، یعنی پول ساخت 300 متر تونل مترو و اگر دولت به هوای پاک اهمیت می دهد باید سهم خود را در این باره بپردازد.

وضعیت فعلی آلودگی هوا محصول این دولت و آن دولت نیست. در دولت قبل، به تعهدات در قبال مدیریت شهری عمل نشد و در این دولت نیز که داعیه تعامل و اعتدال و ... دارد نیز مطالبات شهرداری روز به روز بیشتر می گردد.

لذا ما اعضای شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعلام آمادگی در راستای همکاری و مشاوره های تخصصی، درخواست می کنیم نسبت به انجام موارد زیر مبادرت ورزیده شود:

واکنش متناسب با اهمیت بحران موجود، به مدیریت متکی بر "باد و باران" سازمان حفاظت از محیط زیست

تسویه بدهی چندهزارمیلیاردی دولت به شهرداری در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از قبیل مترو، اتوبوس و ...

برگزاری جلسات مشترک، هم افزایی فنی و کارشناسی و منجر به نتیجه به جای مانورهای سیاسی و تبلیغاتی و برگزاری همایش های نمایشی و کم ثمر

برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات مناسب جهت نوسازی اتومبیل های فرسوده و ناوگان حمل و نقل عمومی

نظارت دقیق بر بنزین های تولیدی و وارداتی

ارائه گزارش اقدامات عملیاتی در جهت رفع یا کاهش آلودگی هوا به مردم