به گزارش پارس به نقل ار فارس، خبرگزاری فارس در ۲۶ شهریور امسال در خبری اعلام کرد که جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی حسن روحانی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی نخواهد شد.

گرچه این خبر در ابتدا واکنش هایی را در پی داشت اما سرانجام پس از کش وقوس های فراوان، رئیس جمهور امروز شنبه ۲۷ مهر سه وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد ولی بر اساس شنیده ها نام جعفر توفیقی در نامه رئیس جمهور نیست و وی از حضور در کابینه دولت یازدهم بازماند.

توفیقی که پس از عدم صلاحیت میلی منفرد به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی رئیس جمهور مشخص شد، با عزل و نصب های داس مانند خود بالاخره نتوانست کلید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را نصیب خود کند.

البته نمایندگان مجلس نیز نسبت به انتخاب توفیقی از سوی رئیس جمهور موضع گیری های بسیاری داشتند.

بر این اساس در تاریخ ۲۶/۶/۹۲ یکی از نمایندگان مطرح خانه ملت از گفت وگوی غیررسمی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه مجلس به توفیقی رأی اعتماد نمی دهد؛ قرار شده تا رئیس جمهور توفیقی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی نکند.

به گزارش فارس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران، نامه حجت الاسلام روحانی مبنی بر معرفی وزرای پیشنهادی دولت « تدبیر و امید» برای تصدی وزارتخانه های « آموزش و پرورش» ، « علوم، تحقیقات و فناوری» و « ورزش و جوانان» را جهت بررسی صلاحیت آنان از سوی نمایندگان مجلس به دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، ارسال کرد.

گفته می شود فانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، سیدرضا صالحی امیری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی شده است.