به گزارش پارس به نقل از فارس محسن کوهکن عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در اجلاس سراسری این جبهه که صبح امروز پنجشنبه در محل حزب موتلفه در حال برگزاری است در تحلیلی درباره عملکرد جبهه پیروان در دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: پس از انتخابات ریاست جمهوری و در اولین جلسات شورای مرکزی جبهه، اتفاق نظر بود که ما باید نسبت به انتخابات تحلیلی واقع بینانه داشته باشیم.

کوهکن با بیان اینکه دوران اوج هر مجموعه و تشکلی در زمان انتخابات است تصریح کرد: قرار شد یک جلسه طولانی مدت در خارج از تهران برگزار شود و دوستان نکات مثبت و منفی خود را بازگو کرده و درباره آن برنامه ریزی کنند از این رو اعضای تشکل ها و شورای مرکزی ۳۲ مورد اشکال و نقطه ضعف و ۱۸ مورد پیشنهاد را مطرح کردند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با اشاره به برخی از اشکالاتی که اعضای جبهه به عملکرد خود داشتند ادامه داد: برخی دوستان معتقد بودند که اعضای جبهه پیروان به جای سهم گرفتن، اهل سهم دادن هستند و به راحتی از این مسائل عبور می کنند.

وی افزود: یعنی اعضای جبهه پیروان برای اینکه اختلافی بین جریان اصولگرایی به وجود نیاید حکم مادری را پیدا می کنند که حاضر است به بچه اش آسیب نرسد اما دست او هم نباشد.

کوهکن با تاکید بر اینکه اصولگرایی چارچوبی دارد و ما باید در این مسائل اهم فی الاهم کنیم گفت: نباید بگوییم که حتما ما باید سهم بگیریم ولو اینکه به قیمت تفرقه تمام شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با یادآوری قضایای شورای شهر و عدم ارائه لیست واحد در این انتخابات تصریح کرد: ما بسیار تلاش کرده ایم که خروجی اصولگرایان در انتخابات شورای شهر لیست واحدی باشد اما متاسفانه برخی از افراد که خودشان هم به زحمت افتادند، به ما راه نمی دادند.

وی با بیان اینکه آنها دچار ذهنیتی شده بودند که خودشان هم به تنهایی می توانند این پروژه را پیش ببرند خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی اینچنین شد هم دوستان اصولگرای ما در شورای شهر به زحمت افتادند و هم دیدیم که نتیجه چه شد.

کوهکن ادامه داد: یکی از ایرادات دیگری که اعضا وارد کردند این بود که جبهه پیروان در تصمیمات منطقه ای و استانی خود عموما موفق عمل می کند و مثال آن را نیز از مجلس نهم که اکثریت قاطعش اصولگرا هستند آوردند، در واقع اکثریت قابل توجه مجلس نهم، اصولگرایان معتدلی هستند که مردم پیش از اینکه روحانی بحث اعتدال را مطرح کند، با انتخاب نمایندگان این مجلس اعتدال را تجربه کردند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با بیان اینکه ما در انتخابات نامزد نداشتیم به ولایتی رسیدیم و در عین حال هم نمی توانیم از واژه شکست استفاده کنیم بیان داشت: روی دیگر سکه این است که سم مهلک برای اصولگرایان تکثر گرایی است.

وی با اشاره به استراتژی جبهه پیروان در انتخابات ریاست جمهوری و حرکت بر اساس آن تصریح کرد: مجموعه اصولگرایی در این انتخابات به صورت هیئتی و خود تصمیم گیر، کار نمی کرد و واقعا بر اساس یک استراتژی پیش رفت.

کوهکن افزود: ما در همین فرآیند به ۸ داوطلب رسیدیم که همان تعداد نیز به سه نفر کاهش یافت و سپس دو نفر خارج از مجموعه برای پیوستن به آنها داوطلب شده و مکانیزم ما به پنج نفر تبدیل شد.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان ضمن تشکر از محمد رضا باهنر به دلیل تحلیل واقع بینانه از شرایط یادآور شد: قرار بود طبق نظر سنجی هر کس که از بین این پنج نفر رای بیشتری دارد بماند اما در انتها سه نفر از این پنج نفر داوطلب نشدند و به صورت عاقلانه هیچ هزینه ای را به اصولگرایی وارد نکردند.

وی ضمن انتقاد از خود تحلیلی و خود تصمیم گیری در انتخابات ادامه داد: متاسفانه به خاطر اینکه برخی اطلاعات همراه با تعامل نیست برخی تا آخر در صحنه می مانند و اتفاقاتی افتاد که در حال حاضر به آن ورود نمی کنیم.

کوهکن با بیان اینکه ما از عملکرد جبهه پیروان تلقی شکست را نداریم بلکه بر اساس استراتژی و خرد جمعی تصمیم گیری کردیم ادامه داد: حمایت از ولایتی به عنوان فردی که خارج از پنج گزینه ما بود قابل دفاع است چرا که معتقدیم اگر تشکلی در انتخابات فعال نباشد ما باید آن را به شکست تلقی کنیم و این با ماهیت وجودی احزاب سازگاری ندارد.

این فعال اصولگرا ادامه داد: احزاب و تشکل های اسلامی نباید در دوران ماه عسل دولت ها حمایت بی چون و چرایی داشته باشند و در عین حال در ماه های پایانی و خداحافظی از پشت بام بیفتند.