به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، اظهار کرد: دولت جدید کار خود را با لطف خداوند و همراهی و استقبال مردم آغاز کرده است که همین مساله باعث ایجاد همدلی و اتحاد بیشتر بین مردم و مسئولان شده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: این فرصت خوب برای آقای روحانی ایجاد شده است تا از آن استفاده کند و مشکلات کشور را حل کند. ایشان باید از همه موقعیت ها و فرصت های داخلی و بین المللی با سرانگشت تدبیر استفاده کند و مشکلات مردم و کشور را حل کند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: خوشبختانه نهادهای مختلف اعم از مجلس، قوه قضائیه، سپاه و دیگر نهادها، با دولت جدید همکاری خوبی دارند و در عرصه بین المللی نیز چراغ سبزهایی دیده می شود که باید از مجموعه این ها استفاده شود.

وی افزود: چنین آمادگی ای در عرصه بین الملیل تا کنون کمتر دیده شده بود و باید از این فرصت ها نهایت استفاده را ببریم.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دولت باید مسیر اعتدالی را که در پیش گرفته است، ادامه دهد و در این عرصه ثابت قدم باشد و در این صورت به موفقیت در حل مشکلات دست می یابیم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: ضربه ای که آمارهای غلط در این سال ها زده اند، زیاد بوده است و برخی آمارهای غلط و غیر واقع، ضررهایی زده اند که باید با برنامه ریزی دقیق براساس آمار درست، به رفع مشکلات پرداخت.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان روحانی درباره عفاف و حجاب، تصریح کرد: موضع گیری ایشان درباره عفاف و حجاب درست و به جا بود و دولت باید این مساله را از خود و از ادارات و بیمارستان ها، شروع کند.

وی به جایگاه شهر مقدس قم اشاره کرد و اظهار کرد: انتظار داریم که دولت نگاه ویژه ای به قم داشته باشد و مشکلات این شهر را برطرف کند.