به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان« ال موندو» ؛ نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد که ونزوئلا به صورت رسمی سیستم آمریکایی حقوق بشر را ترک کرد.

مادورو خاطرنشان کرد که این سیستم به حاکمیت این کشور و همچنین آرمان های سوسیالیستی این کشور ضربه های محکمی وارد می کند و دولت به همین علت این سیستم را به صورت رسمی ترک کرده است.

اعلام شده است که هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا پیش از مرگ خود نیز یکی از منتقدان اصلی این سیستم به شمار می رفته است که او نیز تصمیم داشته عضویت ونزوئلا در این سیستم را لغو کند.

این تصمیم درست یک روز پس از اینکه انریکه کاپریلس، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در کمیسیون این سیستم از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شکایت کرده بود اتخاذ شده است.

الیاس خائو، وزیر خارجه ونزوئلا در مصاحبه ای خبری در خصوص این تصمیم گفت: ما به این علت که شهروندان ما شکایات خود را به این سیستم می برند این سیستم را رها نکرده ایم بلکه در این سیستم اتفاقاتی می اقتد که در تناقض با کنوانسیون های این سیستم هستند.

وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه افزود: ما این سیستم را ترک می کنیم زیرا که این سیستم تنها باعث تقویت فساد و پرورش تروریست ها می شود.

دیگر کشورهای این منطقه همچون اکوادور، بولیوی و نیکاراگوئه نیز عملکرد این سیستم را زیر سوال بردن و اعلام کردند که اقدامات این سیستم با منافع این کشورها در تناقض قرار دارد و به خاکمیت این کشورها صدمه وارد می کند.