به گزارش پارس به نقل از فارس، مجله آمریکایی « فارین پالسی» در گزارشی که روز سه شنبه به چاپ رسید، مدعی شد که چند ساعت بعد از حمله چهارشنبه هفته گذشته در نزدیکی دمشق، یکی از مقامات وزارت دفاع سوریه تماس های مضطربانه ای را با یکی از فرماندهان بخش سلاح های شیمیایی برقرار کرد و خواستار پاسخ هایی برای یک حمله یک عامل عصبی شد که به کشته شدن بیش از یکهزار نفر منجر شد.

آمریکا مدعی شده است که این تماس های تلفنی بین مقامات ارشد سوری را استراق سمع کرده است و شواهدی در دست دارد که دولت « بشار اسد» رئیس جمهور سوریه مسوول این حمله شیمیایی که هفته گذشته در نزدیکی دمشق صورت گرفت، می باشد.

این ادعاها در شرایطی مطرح شده است که دولت سوریه به بازرسان سازمان ملل اجازه بازرسی و ورود به دمشق را داده اند و تیمی از بازرسان امروز، چهارشنبه، عازم منطقه ای که ظاهراً حمله شیمیایی در آن صورت گرفته است شدند تا بررسی های لازم و تحقیقات خود را انجام دهند.

در حالیکه آمریکا و برخی همپیمانان نزدیک این کشور چون انگلیس و فرانسه تلاش می کنند تا حمله هفته گذشته دمشق را به نیروهای اسد نسبت دهند اما « سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چند روز پیش در یک نشست خبری فوری تأکید کرد که اتهامات غرب اثبات نشده است و بشار اسد نیازی به استفاده از سلاح های شیمیایی ندارد.