به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ماجرای پرونده محسن قهرمانی همچنان بعد از صدور حکم هم ادامه دارد و اظهارات معاون اجرایی باشگاه راه آهن و مرتضی کریمی، کمک داور محروم شده در برنامه ۹۰ بر ابهامات این پرونده و رای اضافه کرد.

زندی، معاون اجرایی باشگاه راه آهن اظهار داشت: « حسن زاده اعلام کرده که ۹ ساعت از من سوال شده اما من اصلاً او را ندیده ام و مطمئنم رئیس کمیته انضباطی من را نمی شناسد. ما حتی ۱۰ دقیقه هم با هم صحبت نکرده ایم. اینکه رای از این رو به آن رو شده جای تعجب دارد، البته ما در فرصت قانونی به حکم اعتراض خواهیم کرد. »

وی افزود: « این حکم از صدر تا ذیل دارای تناقض است که اکنون این موارد را مطرح نمی کنیم، چرا که آن وقت برخی افراد باز هم سناریویی جدید خواهند ساخت. به همین دلیل این موارد را در تنظیم دفاعیه خود منعکس خواهیم کرد. »

معاون اجرایی باشگاه راه آهن که با حکم محرومیت ۲ ساله روبه رو شده است، ادامه داد: « کمیته انضباطی در انطباق تخلف با قوانین انضباطی متخصص است اما آنها از مسائل تخصصی فوتبال سررشته ای ندارند و باید برای صدور حکم از کارشناسان تخصصی فوتبال استفاده کنند. »

زندی خاطرنشان کرد: « آقایان معتقدند که بازی سپاهان و پرسپولیس مشکلی نداشته است. آنها با چه تخصص و صلاحیتی به این نتیجه رسیده اند که این بازی مشکلی نداشته و چرا این موضوع را به نظر کارشناسان نمی سپارند یا در مورد قهرمانی گفته می شود مسائل مربوط به گذشته او می شود، پس چرا به دنبال این گذشته نمی روند؟ »

وی تصریح کرد: « جواب هایی که به مراجع امنیتی و فدراسیون دادم را روی سایت فدراسیون منتشر کنند. زمانی که من سرپرست راه آهن شدم اکبری و حاتم در کنارم بودند و عنوان شد به دلیل آنکه با کار آشنا نیستم آنها در کارها حضور داشته باشند. من ۸۷ میلیون به حساب اکبری واریز کردم. »

معاون اجرایی باشگاه راه آهن تاکید کرد: « در اصل حلقه مفقوده در این پرونده موجود نیست. »

مرتضی کریمی هم در این رابطه اظهار داشت: « در نهادی امنیتی بودم و از من خواسته شد تا درباره مدیرعامل راه آهن به سوالاتی پاسخ دهم. در مورد قرار مرزداران هم یک داور به عنوان فرد سوم شاهد بوده است. »

وی افزود: « قهرمانی با من تماس گرفت و با مطرح کردن ماجرای ۲ میلیون تومان از من خواست آن را گردن بگیرم که پاسخ دادم چرا چرت و پرت می گویی؟ سپس به مرزداران رفتم که او سر قرار نیامد و سپس در ساعت ۱۹: ۳۰ با من تماس گرفت و اعلام کرد که زیر فشار صحبت هایی کرده و به رابطه میان او و مولایی پی برده اند. سپس قهرمانی از من خواست که این موضوع را قبول کنم و او هم بعداً برای من جبران کند. »

کمک داور محروم شده فوتبال تصریح کرد: « فکسی برای نهادهای امنیتی فرستادم، تک و تنها به تمام نهادهای امنیتی رفتم و در تمام دادسراها چرخیدم. آنقدر در دادسراها فیش حقوقی خودم و دوستانم را گذاشتم که دیگر فیش حقوقی کم آوردم. »

کریمی ادامه داد: « فایل صوتی برخی مسئولان را دارم که گفته اند در این پرونده با برخی افراد نمی شود برخورد کرد. »

وی در پاسخ به این سوال که این مسئول علیپور بوده است، تاکید کرد: « بله، البته علیپور بسیار دوست داشت تا با این افراد متخلف برخورد کند اما در اجرا برخلاف میل علیپور چنین عملی انجام نشده است. »

کریمی با بیان اینکه تمام تنبیه های مربوط به کارهایش را کشیده است، افزود: « حاتم، خیاط و مولایی علیه من صحبت کردند. ماجرای ما صحبت رابطه خادم و مخدوم است اما من در این قضیه نقشی نداشتم. »

وی در پایان گفت: « افرادی که باید در این پرونده جریمه می شدند، کنار ماندند و این رای در واقع هدیه ای برای آنهایی بود که تخلف کردند. »