به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی دراولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از یک ماه تعطیلی تابستانی در ماه مبارک رمضان، با خوشامدگویی به همه اعضا به ویژه دکتر حسن روحانی، حضو رئیس جمهور جدید در جلسه مجمع را نشانه عزم و اراده دولت یازدهم در همکاری مثبت و سازنده با مجمع تشخیص مصلحت نظام ذکر کرد و گفت: خوشبختانه رئیس محترم جمهور با سرعت مثال زدنی، کابینه موردنظر خود را به مجلس معرفی و رئیس جمهور نیز امروز در اولین روز کاری دولت تدبیر و امید در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرد.

وی افزود: هرچند متأسفانه دولت جدید بدون سه وزیر آموزش و پرورش، ورزش و علوم که موردنیاز شدید جوانان ماست، تشکیل شد، ولی امیدواریم دولت با سرعت، سرپرستان مناسبی برای این سه وزارتخانه به منظور آماده کردن شرایط شروع سال تحصیلی خوب و پررونق معرفی نماید و نیز وزرای پیشنهادی جدید را هر چه زودتر به مجلس شورای اسلامی معرفی کند تا کابینه بتواند کار خود را با پشت گرمی و با حمایت رهبری معظم و ملت هوشیار و در صحنه ادامه دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریک عید سعید فطر به اعضای مجمع و یادآوری ایام معنوی ماه مبارک رمضان که در نهایت آرامش و صلابت مردم مؤمن و متدین کشورمان در مساجد و اماکن مذهبی برگزار شد، به برپایی مراسم پرشور روز جهانی قدس در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: امسال شاهد نشاط و روحیه ویژه مردم در حمایت از حقوق حقّه مردم مظلوم فلسطین که در غربت به سر می برند، در سراسر کشور بودیم.

وی امنیت و آرامش کشور در خلق حماسه سیاسی انتخابات یازدهم دوره ریاست جمهوری و برگزاری مراسم معنوی ماه مبارک رمضان و حسن ختام سیاسی آن، یعنی راهپیمایی روز جهانی قدس را ستود و گفت: در شرایطی که عمده کشورهای اطراف ما دچار بحرانند، جمهوری اسلامی ایران با کمال آرامش، آن انتخابات مثال زدنی را انجام داد و ملت با مشاهده آثار رأی خویش، نشاط و امید گرفت.

هاشمی رفسنجانی با اشاره ویژه به مسائل اخیر کشورهای مصر، سوریه و لبنان که موجبات خشنودی کاذب رژیم اشغالگر قدس را فراهم آورده است، گفت: البته غاصبان فلسطین کاملاً در اشتباه هستند، زیرا ملت های منطقه هوشیار و بیدارند و اجازه نخواهند داد بهار عربی به خزان عربی تبدیل شود.

در ادامه جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام و پس از سخنان رییس جمهور بازنگری در آیین نامه داخلی مجمع در دستور کار قرار گرفت و اصلاحیه ای به شرح ذیل انجام شد:

جلسات مجمع در مورد طرح ها و لوایح اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی با حضور دو سوم کل اعضای مجمع رسمیت می یابد و مصوبات با اکثریت دو سوم عده حاضر معتبر است. »

۸- یک ماده و دو تبصره به شرح ذیل به « آیین نامه داخلی مجمع» اضافه می شود:

ماده الحاقی- مهلت اظهارنظر مجمع در خصوص مصوبات مجلس که نظر شورای نگهبان را تأمین نکرده است، تا سه ماه کاری است.

تبصره ۱- در مواردی که محدودیت زمانی وجود دارد مانند مصوباتی که با قید فوریت در مجلس به تصویب رسیده است یا مصوبات مربوط به بودجه، حسب مورد و متناسب با محدودیت زمانی اظهارنظر می گردد.

تبصره ۲- در صورتی که رسیدگی به مصوبه مجلس نیاز به مهلت بیشتری داشته باشد، بنا به پیشنهاد کمیسیون ذیربط و تأیید رئیس مجمع مهلت مذکور افزایش خواهد یافت. مدت نهایی اظهارنظر، حداکثر تا یک سال خواهد بود.