به گزارش پارس ، پرویز داوودی در گفت وگو بافارس در خصوص تنفیذ حکم رئیس جمهور از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: شأنیت همه ما برای بودن در مسئولیت نظام جمهوری اسلامی از ولی فقیه است و بدون تنفیذ ایشان حق حکومت بر مردم را نداریم.

وی تصریح کرد: اگر ولی فقیه حکم رئیس جمهور را برای تصدی مسئولیت دولت تنفیذ نکند، هیچ شأنیت اسلامی برای حکومت بر مردم نداریم و در این صورت، فرقی با حکومت های لائیک و جمهوری های دموکراتیک نخواهیم داشت.

داوودی ادامه داد: نظام ما بر مبنای دین اسلام شکل گرفته و حکومت ما با حکومت های لائیسم تفاوت بسیار زیادی دارد و لذا شأنیت مسئولان به اسلامی بودن و شاخص این مشروعیت هم ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی پیش بینی شده حکم رئیس جمهور توسط رهبری تنفیذ شود و این نقطه عطفی در انتخاب مسئولین نظام ماست.

معاون اول سابق احمدی نژاد در بخش دیگری از گفت وگوی خود با فارس درباره تلاش فتنه گران برای حضور دوباره در عرصه قدرت گفت: آنها حرکتی خلاف آموزه های اسلام، خلاف راه امام و رهنمودهای رهبری انجام دادند و به بیراهه رفتند و منحرف شدند.

داوودی افزود: الان هم خیلی از آنها می دانند که به بیراهه رفته اند اما شجاعت ندارند که بگویند اشتباه کردیم و از مردم به سبب رفتارهای خود عذرخواهی کنند.

وی ادامه داد: آنها باید حرکت نانجیبانه ای که در حق مردم آگاه و مسلمان ایران انجام دادند، جبران کنند والا نشان می دهد که هنوز متنبه نشده اند.

داوودی در پایان تصریح کرد: آنها نباید تصور کنند با حرکت های انحرافی می توانند کاری انجام دهند و مطمئن باشید مردم در برابر آنها موضع عاقلانه و صحیح خواهند گرفت.