به گزارش پارس ، مجتبی باستان مسئول بسیج دانشجویی استان تهران در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به مانند اسم آن بر گرفته از اسلام است و قوانین و الزاماتی نیز با خود به همراه دارد. تمام قوانین انقلاب، طبق اصول اولیه جمهوری اسلامی، بر اساس موازین شرع و برای اداره جامعه اسلامی تدوین شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی مقاطع مختلف سیاسی را تجربه کرده است و جمهوریت نظام نیز می طلبد که تمام مردم در سرنوشت سیاسی کشورشان سهیم باشند و قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز این حق را به مردم داده است.

باستان در ادامه سخنان خود پیرامون حاکم بودن قانون ثابت و یکسان در انتخابات، افزود: نکته حائز اهمیت این است که همه کاندیداها و مردم طبق همین قانون موجود، انتخابات را برگزار کردند و ما معتقدیم که مردم، مسئولین و کاندیداها در طول تمام انتخابات باید طبق قانون عمل کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با تاکید بر اینکه در سال ۸۸ هیچ تغییری در قانون انتخابات انجام نشده بود و امسال نیز با همان قانون انتخابات برگزار شد، خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ بعضی جریانات چون کاندیدای مورد نظرشان از صندوق بیرون نیامد هوچی گری کردند و ادعا کردند در انتخابات تقلب شده است و از پذیرش نتیجه آن سر باز زدند.

وی تصریح کرد: بعضی از شخصیت ها و گروه ها که در مورد انتخابات ۸۸ شبهه وارد کردند، حال انتخابات ۹۲ را دموکراتیک ترین انتخابات معرفی می کنند چرا که نتیجه انتخابات باب میل آنان بوده است. اما باید بدانیم احترام به نتایج انتخابات باید در همه دوره ها باشد. نه اینکه اگر نتیجه به نفع ما بود آن را بپذیریم و در غیر اینصورت از پذیرش نتیجه سرباز زنیم.

باستان گفت: کسانیکه انتخابات گذشته را زیر سوال بردند باید صادقانه و با جرأت از مردم و نظام عذرخواهی کنند و بگویند که اشتباه کرده اند. البته مردم خودشان رفتار این افراد را قضاوت خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران در ادامه سخنان خود متذکر شد: مردم با حضورشان در انتخابات در وهله اول به جمهوری اسلامی، به قانون اساسی و به آرمان های امام و ارزش های انقلاب رای دادند.

وی با تاکید بر اینکه باید اعتدال را طبق اصول اسلامی بازتعریف کنیم، گفت: ما باید اعتدال را بازتعریف کنیم آن هم طبق اصول اسلامی. علاوه براین باید در حوزه محتوا و حوزه اجرا نیز تعریف اعتدال مشخص شود.

باستان افزود: اعتقاد به جامعیت اسلام برای اداره امور زندگی، تبعیت و همگرایی با ولی فقیه و شایسته سالاری در تمام سطوح، مواردی است که رئیس جمهور منتخب باید در دستور کار خود قرار دهد و اگر این اصول اجرا شود اعتدال معنا خواهد داد.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: عدالت خواهی و عدالت گستری از شاخصه های اولیه اعتدال است. فسادستیزی، صلاحیت اخلاقی، ساده زیستی و مردم گرایی نیز از دیگر ملاک های اعتدال است. کسی که شعار اعتدال می دهد باید در این فضا حرکت کند و من امیدوارم رئیس جمهور منتخب بتواند با در پیش گرفتن مشی اعتدالی در کنار سایر قوا کار مملکت را پیش ببرد و اهداف دهه پیشرفت و عدالت را به بهترین نحو پیگیری کند.