به گزارش پارس به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از مراسم تحلیف در نشست خبری مشترک با رؤسای قوه مجریه و قضاییه ضمن تقدیر از حجت الاسلام حسن روحانی و آیت الله آملی لاریجانی به جهت حضور در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از انتخابات پرشور و برگزاری مراسم تنفیذ، تحلیف آخرین مرحله ای بود که در مجلس انجام شد.

وی با اشاره به حضور مقامات کشورهای مختلف در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران، این امر را نشانگر این است که ایران به عنوان یک کشور ممتاز و تأثیرگذار در منطقه مطرح است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به معرفی اعضای کابینه پیشنهادی از سوی رئیس جمهور به مجلس، گفت: لازم می دانم از آقای روحانی که از مهلت دو هفته ای خود برای معرفی اعضای کابینه مجلس به خوبی استفاده کرده و همین امروز اعضای کابینه خود را معرفی کردند، تشکر کنم. این روحیه نشان دهنده این است که دولت آینده دولت پرکاری خواهد بود و از زمان استفاده خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما یک هفته وقت خواهیم داشت تا صلاحیت وزرا را بررسی کنیم و انشالله از دوشنبه هفته آینده، بررسی صلاحیت وزرا در مجلس آغاز خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه او و دیگر نمایندگان مجلس توصیه خاصی برای اعضای کابینه به رئیس جمهور نداشته اند، تأکید کرد: به طور قانونی، آقای روحانی با نظر خودشان اعضای کابینه را انتخاب کرده و به مجلس معرفی کردند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه کابینه رئیس جمهور یازدهم با رأی اعتماد مجلس کار خود را برای حل مشکلات شروع کند، از رسانه ها ی مختلف که به گفته وی در این ایام تلاش خوبی داشته اند تشکر و برای آنان آرزوی توفیق کرد.