به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی صالح آبادی در نشست پنل تخصصی بازار سرمایه بورس از افزایش ۲.۵ برابری معاملات بورس و چهار برابری فرابورس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: امروز به میزان حضور مردم در بازار حجم عرضه صورت می گیرد.

وی یادآور شد: نسبت به چند وقت گذشته تغییر نگرش فکری مثبت نسبت به بورس و عرضه سهام داشته ایم و مردم سرمایه های خود را متوجه بازار بورس و سهام کرده اند.

صالح آبادی خاطرنشان کرد: بهترین استراتژی برای شرکت ها و سازمان ها ورود زیر مجموعه خود به بورس و فرابورس است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که بهترین تاثیر بورس و فرابورسی شدن شرکت ها پاسخگوتر شدن مدیران است، بیان کرد: سرمایه ها باید در بازار سرمایه به کار گرفته شود.

وی یادآور شد: شرکت های هلدینگ باید سهام شناور آزاد شرکت های زیر مجموعه خود را افزایش دهند تا با این روش مردم را برای واگذاری سهام جذب کنند.

صالح آبادی با اشاره به ۲۰ درصدی بودن سهام شناور آزاد شرکت های بورسی گفت: با وجود بهتر شدن تعاملات بین المللی باید مشارکت سرمایه گذاران خارجی در بورس افزایش یابد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین بیان کرد: با فروش بخشی از سهام شرکت های تابعه شرکت های هلدینگ باید سرمایه خود را در پروژه های جدید سرمایه گذاری کنند تا این پروژه ها به سوددهی برسند.

وی در بخش اول صحبت های خود تاکید کرد: باید به بازار ثانویه و بازار اولیه نگاه ویژه ای شود و از سوی دیگر نظارت هلدینگ ها به شرکت های تابعه دقیق و کاملا باشد.

صالح آبادی درباره نوسانات ۱۰ روز گذشته بازار بورس گفت: بازارهای مالی در کوتاه مدت دچار نوسان می شوند که باید سرمایه گذار بلند مدت تفکر کند. تفاوت یک یا دو درصدی شاخص میزان عددی زیادی است اما شاخص در چند روز گذشته تنها یک تا دو درصد نوسان داشته است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: حداکثر روزهای هفته جاری ریتم بازار مثبت بوده است و انتظار می رود سرمایه گذاران به یکی دو هفته نگاه نکنند و ملاک خود در رابطه با بازار سرمایه قرار ندهند.

وی تاکید کرد: شرکت ها نسبت به افراد حقیقی کمتر دچار هیجان می شوند.

صالح آبادی خاطرنشان کرد: معاملات بین گروهی به دلیل این که بین دو شخص حقوقی صورت می گیرد حتی با وجود این که صد درصد و برای یک گروه باشند معامله به حساب می آید و برای معامله مالیات در نظر خواهد گرفت.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره عدم محاسبه مالیات خاطرنشان کرد: انتقال قهری، قانونی و قضایی مشمول مالیات نیست چون معامله به حساب نمی آید.

وی در رابطه با خلاء بازار ایران گفت: برند و برندسازی در بورس جزو خلاءهای بازار سهام به حساب می آیند.

صالح آبادی تاکید کرد: بخشی از سهام های دنیا از قبل نام برند است اما در ایران بازار سرمایه عموما بر مبنای تولید رشد کرده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان از راه اندازی بازار فکری خبر داد و گفت: این بازار برای برندها و اختراعات راه اندازی می شود تا در آینده این دو گروه دارای ارزش مالی شوند.