به گزارش پارس ، حجت اسلام علی ثمری کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو بافارس، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان مبنی بر رفتار نانجیبانه فتنه گران در سال۸۸ در خصوص امکان حضور آنها در عرصه قدرت اظهار داشت: این موضوع به میزان برداشت رئیس جمهور منتخب از حاکمیت دینی باز می گردد که در جامعه اسلامی ولی فقیه فصل الخطاب است.

ثمری با تاکید بر اینکه برای مشخص شدن دیدگاه رئیس جمهور فعلاً باید صبر کرد تا گذر زمان این موضوع را مشخص کند، ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری درباره فتنه به نوعی اتمام حجت ایشان با رئیس جمهور و مجلس در خصوص دولت آینده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هدف نهایی فتنه ۸۸ براندازی نظام بود که عده ای نیز در این میان بازی خورده و به مهره دشمن تبدیل شدند گفت: آنها در عین حال هیچ گاه از مردم به خاطر رفتار نانجیبانه شان عذرخواهی نکردند.

وی درباره لزوم محاکمه سران فتنه به دلیل ادعای تقلب در سال ۸۸ یادآور شد: تفاوت رای روحانی که باعث شد وی در جایگاه رئیس جمهور منتخب قرار گیرد، تنها ۲۶۰ هزار رای بود و این نشان دهنده اوج سلامت نظام انتخاباتی کشور است در حالی که در سال ۸۸ تفاوت رای ۱۱ میلیون بود بنابراین چطور ممکن است که تقلب صورت گرفته باشد و آنها امروز ساکت شده اند.

ثمری با تاکید بر اینکه تعبیر « نانجیبانه» که رهبری برای فتنه گران به کار بردند مصداق واقعی رفتار آنها است، افزود: بحث محاکمه سران فتنه به مجموعه نظام باز می گردد چرا که آنها با بی تدبیری و نافهمی خود یک کشور و ملت را به مخاطره انداختند، بنابراین اگر قوه قضاییه شواهد کافی از همگامی آنها با دشمن ارائه دهد در فضایی بدون التهاب محاکمه خواهند شد.