به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشی، خداداد عزیزی زبان برنده ای دارد. او که دربی را دیده و اصلاً هم از کیفیت بازی تعجب نکرده است، می گوید: « بازی های لیگ ایران را چه ببینی و چه نبینی فرقی نمی کند! دربی هم مثل بقیه بازی هاست و کیفیت ندارد. من هم چیزی در دربی ندیدم. با توجه به شرایط فوتبالی که ما داریم، همه چیز طبیعی بود. »

وقتی به او می گوییم بازی تیم های معمولی لیگ بسیار جذاب تر از دربی تهران بود، توضیح می دهد: « شما این بازی ها را با دربی مقایسه نکنید. حاشیه زیادی کنار این بازی هست. نگاه کنید یک هفته قبل از دربی ورزش ایران تعطیل می شود و خود شما می نویسید فلان بازیکن آبگوشت خورد و فلان بازیکن چای. غیر از این است؟ تلویزیون هم خیلی روی بازی مانور می دهد. خودتان حساسیت دربی را بالا می برید و توقع دارید که مربیان حساسیت نداشته باشند؟ این مسائل طبیعی است. »

اما مگر مثلاً قبل از بازی ال کلاسیکو حساسیت وجود ندارد؟ خداداد پاسخ می دهد: « چرا فوتبال مان را با اروپا مقایسه می کنید؟ چرا با ال کلاسیکو؟ کجای استقلال و پرسپولیس شبیه رئال و بارساست؟ کجای فدراسیون ما شبیه فدراسیون اسپانیاست؟ داوران ما و بازیکنان ما مثل آنها هستند؟ زمین هایمان شبیه زمین های اسپانیاست؟ چرا مقایسه می کنید؟ »

ولی بحث تنها استرس است. در همه جای دنیا بی شک قبل از دربی ها حساسیت هست ولی چه اتفاقی می افتد که فقط دربی ایران زشت می شود؟ خداداد اما همچنان این حرف را قبول ندارد: « اتفاقاً آنجا استرس ندارند. شما ببینید چند سال پیش، قبل از دربی بازیکنان را به مهمانی بردند و در مهمانی گفتند بچه ها یک وقت در زمین دعوایتان نشود، بازخورد منفی دارد. آخر کجا در اسپانیا بازیکنان رئال و بارسا را به مهمانی می برند و می گویند دعوا نکنید، جو به هم می ریزد؟ اصلاً چنین چیزی در دنیا وجود ندارد. ما خودمان دنیایی از حاشیه برای فوتبال مان درست کرده ایم و بعد ایراد هم می گیریم. واقعاً مقایسه نکنید. هیچ چیز دربی ما شبیه ال کلاسیکو نیست. »

البته قبل از دربی هم مدیران استقلال و پرسپولیس به تمرینات هم رفتند. خداداد از این موضوع تعجب کرده است: « آخر کی دیده اید مدیر بارسا به تمرین رئال برود؟ بابا شما دو تا دشمن هستید، نه دو تا رفیق. این ادا و اصول ها چیست در می آورید که ما با هم رفیق هستیم؟ بعد فتح ا… زاده می گوید قرار شده نیمه اول را ما ببریم، نیمه دوم را پرسپولیس! »

خداداد در پاسخ به این سؤال که استقلالی است یا پرسپولیسی، می گوید: « هیچ کدام. من به ابومسلم تعصب دارم. هرچیزی که در این فوتبال به دست آوردم به خاطر این باشگاه است. »

او در ادامه حرف های کی روش را درباره لیگ بی کیفیت ایران تأیید می کند و ادامه می دهد: « واقعاً درست می گوید. این از بازی تیم اول و چهارم ما. دیدید چقدر بی کیفیت بود. آخر این فوتبال ما چه کیفیتی دارد؟ ! »

مسی هم در یک مصاحبه گفته بود فوتبال ایران در حال پیشرفت است. عزیزی می گوید: « بدبخت مسی از چیزی خبر ندارد. نمی داند اینجا چه خبر است. من یک سؤال دارم. فوتبال ایران چرا پیشرفت می کند؟ چند لژیونر در اروپا دارد؟ زمانی فوتبال ما پیشرفت می کند که بازیکن بین المللی داشته باشد ولی چند بازیکن ما در حد لژیونر شدن هستند؟ »

او در پاسخ به این سؤال که آیا لیگ یک از لیگ برتر باکیفیت تر است، می گوید: « کلاً فوتبال ما رو به تعطیلی است. وقتی فیفا ایران را تیم ۳۴ جهان معرفی می کند، مغز من از ۷۲ جا سوت می کشد. البته فیفا روی برد و باخت های ملی این کار را می کند ولی ما چیزی نداریم و فوتبال مان رو به تعطیلی است. »

حرف های پایانی با خداداد درباره ابومسلم و وضعیت نامناسب این تیم در جدول گروه دوم رقابت های لیگ یک است. او از وضعیت این تیم به هیچ وجه راضی نیست: « شروع خوبی در لیگ یک داشتیم و مدعی اول صعود بودیم ولی پس از بدقولی های آقای وفایی که آن موقع مدیر باشگاه بود، تیم وارد بحران شد و ۱۱ بازیکن از تیم جدا شدند. الان فقط دو بازیکن از نیم فصل در تیم مانده اند. به تیم زیر ۲۳ سال و امیدهای خود بازی دادیم. پول نداریم و تا به حال فقط ۸۰۰ هزار تومان به بچه ها پول داده ایم که آن هم پاداش شان است، نه پول قراردادشان. الان برای هزینه ایاب و ذهاب هم مشکل داریم و مانده ایم چطور جواب بچه ها را بدهیم. »

او ادامه می دهد: « فعلاً با بدبختی از این طرف و آن طرف پول جور می کنیم. اگر قرار است به ابومسلم کمک نشود، من هم می روم چون خسته شده ام. »