به گزارش پارس به نقل از فارس، با تغییر یک دولت در سطح کشوری می توان انتظار تغییر اساسی مدیریت های ارشد را داشت اما این موضوع به الزام در سطح مسئولان استانی صدق نمی کند.

به کار بردن تعبیر « آخرین افطاری» اگر چه در مورد وزرای کابینه صدق می کرد اما تنها با افزوده شدن قید « برخی» در استان فارس به واقعیت نزدیک شد و واضح است که این تعبیر شامل مدیران غیراجرایی، قضایی و انتظامی نیز نمی شود.

پایان یک روز گرم تابستانی و بلند در ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی بود که پس از چند سال زحمت و تلاش، به مدیران اجرایی فارس « خسته نباشیدی» گفته شود و ضیافت افطار به مصداق « وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِم» بهانه ای باشد برای تازه کردن دیدار بین مسئولان و تصمیم گیران فارس از مجموعه های مختلف و برای میزبانی چنین ضیافت معنوی نماینده ولی فقیه در فارس بهترین گزینه است.

مسئولانی که بر سر خدمت به مردم گاه در طول این چند سال با یکدیگر اختلافاتی نیز پیدا کرده اند که فلان زمین در حوزه شما قرار دارد و بهمان کار را انجام ندادید و فعالیت ما به سبب آن اقدام شما مختل شد اما در یک سیستم در حال کار و فعالیت بروز اختلاف طبیعی به نظر می رسد و نباید فراموش کرد که هدف در پس اینها یکی است و در نظام جمهوری اسلامی جز رضایت خالق و خلق مقصدی در کار نیست.

در این ضیافت ساده و صمیمی به جز استاندار فارس که شاید به سبب الزامات آخرین روزهای کاری و لزوم هماهنگی با تهران در جلسه حضور نداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیر جهاد کشاورزی فارس نیز در جمع مدعوان، غایبانی آشکار محسوب می شدند اگر چه معاونان و نمایندگان این هر سه در جمع حضور داشتند و پای ارشادات معنوی نماینده ولی فقیه در این استان نشستند.

قطعی برق سالن سمینار محل دعوت باعث شد که میهمانان در فضایی صمیمی تر زیر نور ستارگان شب بر روی فرش هایی که برای اقامه نماز در محوطه انداخته شده بود، به سخنان آیت الله ایمانی گوش سپارند و همان محیط بدون میز بود که یخ ها را شکست و لب های روزه را به لبخند گشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیرکل کمیته امداد فارس، مدیر پژوهشکده تحول و ارتقای علوم انسانی دانشگاه شیراز، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس و امام جمعه شهرستان خرامه نخستی میهمانانی بودند که به محل آمدند.

مدیرکل کمیته امداد فارس و امام جمعه خرامه، گفت و گویی گرم در مورد زکات و لزوم تبلیغ و اطلاع رسانی آن را داشتند و سراغ مدیرکل آبفای این استان را می گرفتند که با وی در مورد مسائلی سخن بگویند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، امام جمعه کازرون، معاون اجتماعی استاندار، مشاور امور عشایری استاندار، فرماندار شهرستان شیراز و جمع کثیری از فرماندهان نظامی و انتظامی یگان های هوایی، زمینی، پدافند، هلی برد و… ارحام این سفره آسمانی بودند.

سردار مینایی فرد سایبان درختی را برای نشستن انتخاب کرده بود و روزی طلب مدیرکل آموزش و پرورش فارس مانند ماه های رمضان هر سال ساکت و متفکر می نمود و به سیاق مرید و مرادی لحظه ای از آیت الله ایمانی دور نمی شد.

فیروزآبادی، موذنی، رایئجی، حسینی، مهدی یار، لقمانی، محمودیان، فیاض پور، کشاورز، حق پرست و رزمجو (با دستی شکسته در فوتبال) همه و همه آمدند و نشستند و خسته نباشید خود را از نماینده ولی فقیه گرفتند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله تک لباس سبزی بود که در صفی غیر سبز از نماز ایستاده بود که جمعی از ارتشیان پیرامون سرتیپ محمدی به رنگ خاکی، آن سوتر لباس پلنگی ها، آن طرف تر آبی آسمانی، هر کدام بر گرد فرماندهان خود بودند صفوفی مانند بنیان مرصوص و مصداقی از آیه شریفه « جَاء رَبُّکَ وَالْمَلَکُ صَفّاً صَفّاً»

شهردار شیراز را نیز جمعی از مدیران شهری همراهی می کردند و مطابق معمول، درباره شهرداری تمام شهرها همگان نظری دارند و پیشنهاد، انتقاد و گاه تقدیری.

ابراهیمی محیط زیست گویی از خود محیط زیست انرژی می گیرد که هر جا می رود بر گرد خویش جمعی اهل مطایبه و طنزهای دلچسب را جمع می آورد و صد البته که می دانیم مومن آیینه « بشره فی وجهه و حزنه فی قلبه» است.

در جمهوری اسلامی هر سمت یک مسئولیت سنگین است که اگر فردی شایسته تر از من و ما بر انجام آن مسئولیت تواناتر باشد باید که او آن را بپذیرد، بسیار مدیران آمدند و خدمت کردند و رفتند و بعد نیز بسیاری دیگر خواهند آمد و خدمت کرده و می روند، آنچه در این میان ماندنی است رضایت مردم و پرداختی ها از آنچه یک مدیر دلسوز باید با بذل عمر و جان خویش بپردازد بسیار کمتر است.

زیر نور ستارگان سخنی از کینه و قهر نیست، نگرانی از ماندن و رفتن نیز نیست، همگان به آیات قرآن گوش می سپارند که إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ إِذا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ و در ادامه شب با قلبی روشن به استقبال کلام مردی می روند که نوری که بر چهره دارد از ملاقات نور حکایت دارد.

آیت الله اسدالله ایمانی پدر معنوی استان فارس با همان دستان قدسی و آرامش کلام عمیق خود، راه و رسم علوی زیستن را باز می گوید و می دانیم که این تعمقات حاصل شب های دراز را به صبح رساندن است که چنین ساده از زبان بر دل می نشیند.

شب ساده و نورانی است و سفره ای طیب و طاهر که با آخرین روزهای دولت دهم مقارن شده و خوشا به حال آنانی که در دولت یار برای خویش مقامی دست و پا کنند آنان که می دانند غایت چیز دیگری است چه با میز چه بی میز.