به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در دفاع از لایحه پیشنهادی اصلاحیه بودجه ۹۲ طی تذکری آیین نامه ای در جلسه علنی امروز مجلس گفت: تذکر من مربوط به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین نامه مجلس در خصوص حفظ شأن و منزلت مجلس است.

وی افزود: دوستان ما در دولت در پشت تریبون تعابیری را به کار می برند که گویا بر سر مجلس منت می گذارند که لایحه ای را آورده اند تا بر اساس مسیر قانونی کار طی شود. گویا آنها مثلا می خواهند بگویند ما می توانستیم کار دیگری را انجام دهیم و یا اگر شما تصویب نکنید فلان اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این ادبیات نوعی تهدید است که اگر شما این مسئله را تصویب نکنید درخواست ها و کارهایی که شما می خواهید انجام دهید، انجام نخواهد شد. اگر درخواست های نمایندگان غیرقانونی است چه تصویب شود چه نشود نباید این درخواست ها اجرایی شود و اگر هم درخواست ها قانونی است دولت هم باید کار مردم را راه بیندازد.

رسایی گفت: این عصبانیت بیشتر به خاطر این است که دوستان می خواهند لایحه رأی بیاورد تا کار خود را انجام دهند درحالیکه ممکن است مجلس نظر دیگری داشته باشد. این لحن نباید با مجلس ادامه یابد. به گونه ای که آقای نوبخت وقتی از جایگاه به پایین آمدند بدتر از این برخورد را با من داشتند و من هم به آقای نوبخت گفتم که اینجا مجلس است و شما نباید این ادبیات را اینگونه به کار ببرید.

وی افزود: این لحن درست نیست و جواب نمی دهد حالا یا مجلس همراهی می کند و یا نمی کند. اینکه دیگر دعوا ندارد.

حجت الاسلام ابوترابی در پاسخ به این تذکر گفت: ما با شناختی که از دوستان مان و همچنین دکتر نوبخت داریم ادبیات ایشان یک ادبیات دوستانه و صمیمی است و آنچه ایشان اشاره کردند ناظر بر این بود که اگر این پیشنهاد تصویب شود دولت با ظرفیت بیشتری می تواند پاسخگوی درخواست های منطقی نمایندگان در حوزه های انتخابی جواب دهد و در غیر اینصورت دولت نخواهد توانست آنگونه که میل دارد در جهت پاسخ به درخواست های نمایندگان مجلس اقدام کند. حالا ممکن است دوستان کمی انتظارشان فراتر از ادبیاتی است که توسط آقای نوبخت به کار برده شد.