کاخ سیاه این روز‌ها در حالی شاهد فراز و فرودمستأجر ان خود است که قدرت‌نمایی نیرو‌های دفاعی ایران اسلامی در خلیج فارس خودنمایی می کند. «قدرت»؛ این مؤلفه مهم باعث شد تمدن بورژوازی غرب از دهه پایانی قرن ۱۸و دهه آغازین قرن ۱۹ جهان را در اختیار بگیرد و با استعمار کشورها، بهره‌کشی از ملت‌های دیگر را آغاز کند و با آنکه روزگاری «زکریای رازی» دانشمند ایرانی تفاوت بین سرخک و آبله را نوشته بود، اما زیر بیرق همین قدرت، واکسن آبله به نام «ادوارد جنر» پزشک انگلیسی خورد و همین سیادت علمی منجر به برده کردن دیگر ملت‌ها شد.
اما پیشرفت دفاعی کشورمان که دسترنج جوانان این مرز و بوم است، در آستانه بهم زدن این سنت غرب ساخته است، چرا که با گشودن دریچه‌های جدید علمی، ضمن به ارمغان آوردن رفاه و آقایی برای مردم عزیزمان، در حال رسوا کردن تمدن بورژوازی غرب نیز است که ذات آن ترجیح سود به جان آدمی است.
اما آن رویداد متناظر با تحولات این روز‌های آمریکا و افتادن تشت رسوایی‌شان از بام لیبرال دموکراسی، برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این رزمایش از جمله رزمایش‌های سالانه است که مرحله نخست آن با اجرای عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی و تمرین تهاجم به ارکان دفاعی دشمن به انجام رسید.
البته رزمایش‌های متعدد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از شنبه ۱۳ دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی ایرانیان و سردار امت اسلام آغاز شده و تا روز چهارشنبه یکم بهمن یعنی یک روز پس از خروج ترامپ، رئیس‌جمهور وحشی آمریکا از کاخ سیاه ادامه خواهد داشت. 
 مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز جمعه ۲۶ دی ۹۹ با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) با شلیک انبوه موشکهای بالستیک زمین به زمین و اجرای عملیات توسط پهپاد‌های تهاجمی بمب افکن در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد و بهره‌گیری از نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین و پهپادها، تهاجم ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی و انهدام تمامی اهداف تعیین شده انجام پذیرفت. همچنین در مرحله اول این رزمایش، پس از حمله پهپاد‌های تهاجمی بمب افکن نیروی هوافضای سپاه از همه جهت‌ها به سپر موشکی دشمن فرضی و انهدام کامل هدف‌ها، انبوه موشک‌های بالستیک نسل جدید سپاه در کلاس‌های ذوالفقار، زلزال و دزفول هم به سمت اهداف تعیین شده شلیک و ضربات مهلکی بر پایگاه فرضی دشمن وارد کرد. این موشک‌ها به سرجنگی جدا شونده و قابلیت هدایت در خارج از جو و نیز قدرت اخلال و عبور از سپر موشکی دشمن مجهز شده‌اند.
مرحله دوم و نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه نیز صبح روز شنبه ۲۷ دی ۹۹ با اجرای عملیات راهبردی موشک‌های بالستیک دوربرد ضد ناو‌های متخاصم فرضی دشمن و انهدام اهداف به انجام رسید. در این مرحله نیز پس از کشف موقعیت ناو‌های متخاصم فرضی دشمن توسط سامانه‌های اطلاعاتی نیروی هوافضای سپاه، موشک‌های بالستیک دوربرد کلاس‌های متنوع از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری اهداف منظور رزمایش در شمال اقیانوس هند را با موفقیت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.
سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی در این رزمایش حضور داشتند.
سرلشکر باقری در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه که در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد؛ اظهار کرد: رزمایش‌های ۱۵ روز اخیر و تا ۵ روز آینده که در زمان فشرده و تقریبا همزمان انجام می‌شود، نشان دهنده آمادگی فوق العادهنیرو‌های مسلح در تمامی ابعاد زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و موشکی است.
 وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ سپاه با اجرای عملیات ترکیبی و شلیک موشک در کلاس‌های متنوع گفت: برگزاری رزمایش گسترده پیامبر اعظم (ص)۱۵ نشان دهنده این است که قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در برد‌های کوتاه، متوسط و بلند با تمام قوا آماده دفاع از میهن اسلامی، منافع ملی و اهداف جمهوری اسلامی ایران است. سرلشکر باقری انتخاب اهدافی در فاصله بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر در جنوب دریای عمان و ابتدای اقیانوس هند را معنادار توصیف و تصریح کرد: انتخاب انبوهی از موشک‌های دوربرد برای اهداف دریایی نشانگر این است که اگر دشمنان جمهوری اسلامی نیت سوئی نسبت به منافع ملی، مسیر‌های تجارت دریایی و سرزمین ما داشته باشند، با اقدام موشکی مورد هدف قرار گرفته و منهدم خواهند شد. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان، برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ را نشان دهنده قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در صیانت از منافع ملی توصیف و تأکید کرد: هر چند قصد انجام هیچ تهاجمی را نداریم، اما با این رزمایش‌ها اعلام می‌کنیم چنانچه هر متخاصمی نیت سوئی نسبت به کشور ما داشته باشد، با تمام توان و در کمترین زمان مورد تهاجم قرار خواهد گرفت.
فارغ از اخطار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به کسانی که سوء نیت به ایران داشته باشند و یا درهم کوبیدن اهداف فرضی در جنوب دریای عمان و ابتدای اقیانوس هند از فاصله هزار و ۸۰۰ کیلومتری که بحث جداگانه می‌طلبد و باید مورد مداقه قرار گیرد، توییت «محسن دهنوی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره این رزمایش است که نوشت: «سپاه با استفاده از «هوش مصنوعی» در رزمایش موشکی و پهپادی [پیامبر اعظم (ص) ۱۵] بار دیگر قدرت خودباوری را به همه ما یادآوری کرد.»
خبر استفاده سپاه از هوش مصنوعی (هوشمندی ماشین‌ها ‌، در شرایط مختلف با برنامه‌نویسی پیشینی) در این رزمایش از آن جهت اهمیت دارد که دهنوی خود پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است و به خوبی به مرز‌های علمی و اهمیت آن اشراف دارد. البته او سه سال پیش که توانسته بود از دانشگاه هاروارد، یک فرصت پژوهشی برای کار درباره نانوبیوتکنولوژی روی موضوع آنزیم‌های انسانی بگیرد، به محض ورود به آمریکا از سوی این کشور اخراج شد تا بار دیگر ثابت شود، دعوای آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت این مرز و بوم است؛ همان پیشرفتی که می‌رود مؤلفه سیادت تمدن بورژوازی غرب و استثمار ملت‌ها را در هم بکوبد.شاید بهتر باشد یک بار دیگر به سخنرانی زمستان ۱۹۸۹ «فرانسیس فوکویاما» در دانشگاه شیکاکو (در هنگامه فروپاشی دیوار برلین) برگردیم که پرسید آیا به پایان تاریخ نزدیک می‌شویم؟ و سه سال بعد کتاب «پایان تاریخ و آخرین انسان» را نگاشت و همان ادعای «میلتون فریدمن» را تکرار می‌کرد که «بازار‌های آزاد و مردم آزاد، اجزای یک طرح غیرقابل تفکیک هستند»! آزادی غربی که امتحان خود را پس داده است. حال نوبت پایان تمدن بورژوازی غرب است نه پایان تاریخ.