به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مسئول حوزه علمیه شرق تهران با اشاره به اهمیت توجه به آرمان ها و اندیشه های امام خمینی (ره) و همچنن منویات مقام معظم رهبری افزود: امام فرمودند که انقلاب اسلامی را برای اسلام و محرومان ایجاد شد و انقلاب اسلامی در دو پایه جمهوریت و اسلامیت است.

وی با بیان اینکه" در طی دولتهای گذشته تلاش های زیادی برای رفع محرومیت صورت گرفته و ما شاهد به ثمر رسیدن هزاران پروژه و همچنین انجام پیشرفتهای بزرگ در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده ایم" ، گفت: ما برای اسلام چه کرده ایم؟ ما اکنون در جامعه بعضا با صحنه هایی برخورد می کنیم که بسیار متاثرکننده است و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این صحنه را نمی دیدیم.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه" دانشگاه ها و ادارات ما باید اسلامی شود" ، اظهار کرد: یکی از پایه های مهم اسلام مسجد و حوزه است. ما تاکنون برای مسجد چه کرده ایم چه قدمی برداشته ایم؟ در راستای ایجاد جاذبه هرچه بیشتر برای مسجد چه قدمی انجام داده ایم؟

جلالی خمینی ادامه داد: رهبری عبارت شبیخون فرهنگی را به کار بردند که عبارت درستی است. دشمنان با استفاده از ماهواره و سایتهای خود آنچه را که مورد نظرشان هست القا می کنند و ما در برابر آن چه کرده ایم؟ ما برای ایجاد جاذبه هرچه بیشتر در مسجد چه کرده ایم؟ حوزه های ما همان حوزه های قبلی هستند.

وی با بیان اینکه" هیچ کس نمی خواهد روحانیت دولتی شود و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هیچ گاه این موضوع را نمی خواستند" ، گفت: اما باید دانست که بسترسازی کردن در ارتباط با این امور به معنای دولتی شدن نیست. روحانیون که نمی خواهند از دولت حقوق بگیرند، ولی بسترسازی ها را چه کسی باید انجام دهد؟

مسئول حوزه علمیه شرق تهران با تاکید بر اهمیت ساختن مساجد و ایجاد جاذبه در آنها برای جذب نسل جوان، به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: امروز در مملکت افرادی هستند که بهترین زندگی را دارند و حتی بعضا هرچه مشکل در کشور نیز ایجاد می شود نه تنها وضعشان بدتر نمی شود بلکه بهتر نیز می شود، ولی از طرف دیگر همین گرانی و تورم و بیکاری و مساله ازدواج جوانان خیلی از مردم را به زانو درآورده است و امور برای قشر ضعیف تر سخت تر شده است.

جلالی خمینی با بیان اینکه" خیلی از مشکلات و مسائل ناشی از بیکاری، گرانی و همچنین مشکل ازدواج جوانان است" ، افزود: باید در راستای حل این مشکلات تلاش کرد و همه باید در این ارتباط کمک کنند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و نقش امام خمینی (ره) در این ارتباط اظهار کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال مردی آمد و اسلام را از غربت درآورد و نظام ولایی و حکومت برپا کرد مساله ولایت را ایجاد کرد.

جلالی خمینی با بیان اینکه" دشمن امروز سیلی خورده و مترصد ضربه زدن به بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه است، به تاثیر انقلاب اسلامی بر بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ما صادر شده است.

مسئول حوزه علمیه شرق تهران با اشاره به اهمیت اتحاد و وحدت برای حل مشکلات و با بیان اینکه" ما همه باید به دولت برای حل مشکلات کمک کنیم" ، افزود: سرمایه داران سرمایه شان را به کار بگیرند و از طرف دیگر روحانیون نیز حواسشان جمع باشد که مبادا در مساجد و منبرها موارد اختلافی بیان کنند. ما باید متحد باشیم و برای حل مشکلات و پیشبرد امور دست برادری به یکدیگر بدهیم و گذشته هرچه بوده گذشته است.