به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حمید رضا ترقی اظهار کرد: هر چه که بر عمر انقلاب می گذرد دوراندیشی مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی کشور با شعارهایی که برای این سال ها اعلام کردند بیشتر روشن می شود.

وی افزود: اگر در طی سال های گذشته دولت ها عناوین سال هایی که توسط رهبر انقلاب نامگذاری شد را عملیاتی می کردند، قطعا امروز در شرایط بهتر بوده و به ویژه این مسئله در مورد نامگذاری چهار سال گذشته با محوریت اقتصاد صدق می کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه اگر به عناوین سال ها که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد، توجه جدی در مسیر عملیاتی کردن آن صورت می گرفت، در وضعیت بهتری بسر می بردیم، گفت: مقام معظم رهبری در واقع با یک دوراندیشی اعتقاد داشتند که با توجه به اینکه دشمنان در جنگ سیاسی و نظامی با ما به نتیجه ای نرسیده اند، از طریق جنگ اقتصادی وارد شده و به دنبال ضربه زدن به ما از این ناحیه هستند.

ترقی اظهار کرد: اگر بخواهیم در میدان نبرد اقتصادی به پیروزی برسیم باید به سمت حل چالش های اقتصادی قدم برداشته که راهبرد مهم در مسیر حل چالش های اقتصادی و توسعه و تعالی در این مسیر در گرو توجه به فرمایشات معظم له و عملیاتی کردن بیانات ایشان است.

وی افزود: اصلاح الگوی مصرف، تکیه بر تولید داخلی و حمایت از آن و اقتصاد مقاومتی همه در مجموع راهکارها برای تحقق حماسه اقتصادی بوده که متاسفانه آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون امور بین الملل و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه نباید برای حل چالش های اقتصادی این قدر نگاه به بیرون از کشور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات وارده به ویژه دولت فعلی این است که به دنبال حل چالش ها با نگاه بیرون از کشور بوده که این نادرست است چراکه برای توسعه اقتصاد باید بر توان داخلی و حمایت از داخل کشور تکیه کرد.

ترقی تصریح کرد: اگرچه حرکت های مردمی نیز در تحقق حماسه اقتصادی موثر بوده اما زمانی که ۷۰ درصد اقتصاد به دست دولت است نمی شود از ۳۰ درصد مردم و بخش خصوصی انتظاری داشت.

وی تصریح کرد: از دولت فعلی انتظار بیشتری می رفت که در مسیر خلق حماسه اقتصادی گام برداشته و برای حل مشکلات کشور نگاه به بیرون نداشته باشد، البته آنچه که باید گفته شود این است که نه تنها تکیه بر تواند داخلی صورت نگرفت بلکه شاهدیم با بزرگ کردن تخلفات اقتصادی برخی افراد در بخش خصوصی جرات حضور دیگر راغبان این عرصه را سلب کردند.

وی تبیین و ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز خلق حماسه سیاسی توصیف کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تحریم ها و تهدیدها حفظ می کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اظهار کرد: از دولت ها انتظار بیشتری می رفت در مسیر تحقق عناوین اقتصادی سال تلاش کنند و در مسیر سیاست های درون زا و درون نگر به حل مشکلات اقتصادی می پرداختند.