به گزارش پارس نیوز، 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه آیین گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه گیلان گفت:

هر کدام از چهار لایحه مدنظر در اف ای تی اف به تنهایی و جدا جدا خیلی مشکلات جدی و اساسی ندارند و می شود با همان حق شرطی که باید گذاشت اینها را دنبال کرد. اما آن چیزی که ما را دچار مشکل اساسی می کند و با مبانی اندیشه ای ما مشکل دارد خود اف ای تی اف است.

قالیباف با تاکید بر اهمیت بحث اف ای تی اف گفت: بحث مربوط به سی اف تی  یا پالرمو یا قانون مبارزه با پولشویی یا قانون مبارزه با تروریسم درخصوص مسائل مالی یا انرژی هسته ای؛  چه بخش کنوانسیونی اش و چه بخش قوانین داخلی که باید در آن راستا تنظیم شود، اگر نگاه کنید به اینها، می گویند 4لایحه. هر کدام از چهار لایحه مدنظر، به تنهایی و جدا جدا خیلی مشکلات جدی و اساسی ندارند و می شود با همان حق شرطی که باید گذاشت اینها را دنبال کرد. اما آن چیزی که ما را دچار مشکل اساسی می کند و با مبانی اندیشه ای ما مشکل دارد خود اف ای تی اف است.

IMG_20190130_134959_095

FATF می خواهد کشورهایی که خلاف جریان سرمایه داری حرکت می کنند را از دسترسی به نظام مالی جهانی محروم کند

وی ادامه داد: با بررسی هایی که کردم و در مجمع و در کمیسیون امنیت  و کمیسیون اقتصادی  مجمع متوجه شدم از بعد از حادثه یازده سپتامبر و از زمان بوش پسر، امریکایی‌ها تصمیم گرفتند – همه اینها فکت تحقیقی دارند -  نه فقط بخاطر ما بلکه بخاطر چین و همه کشورهایی که با هژمونی امریکا مخالفند، سازوکار و نظم نوین جهانی را خارج از سازمان ملل و شورای امنیت برای دنیا سازماندهی کنند . اف ای تی اف نوعی ان جی او بین المللی است که این رسالت را برای امریکا انجام می دهد . درحقیقت می خواهد همه کشورهایی‌ را که خلاف نئولیبرالیسم و خلاف جریان امریکا و سرمایه داری می خواهند حرکت کنند، از دسترسی به نظام مالی جهانی محروم کند. یعنی هر کشوری به هر  میزانی که با او همراه است به همان میزان به او امکان دهد و به هر میزان که خطر ایجاد می کند او را محروم کند.  این خلاصه اف ای تی اف است .

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند ایا به پالرمو می خواهی رای بدهی یا نه؟ گفت: خب عزیز من  خیلی موضوعات دارد. باید ببینیم در این پلن مبارزه با استکبار جهانی  و در این میدان مبارزه چگونه باید حرکت کنیم. این با دوقطبی کردن و گفتن یا این یا ان نمی شود.

IMG_20190130_135005_258

بجای رفتارهای چکشی، منطقی برخورد کنیم

قالیباف ادامه داد: من وظیفه دارم به عنوان یک عضو مجمع که اکنون موضوع به مجمع امده و من بررسی کرده ام این را بگویم که این موضوع نیاز به بحث دارد و موافقان و مخالفان باید ساعت ها بنشینیم و صحبت کنیم. خواهش می کنم بجای رفتارهای چکشی، منطقی برخورد کنیم. برای مردم موضوع را باز کنیم و  دهها فکت بدهیم که این است اف ای تی اف.  به تجربه برجام نگاه کنید. من در برجام گفتم چرایی برای ما مهم است اما اگر در چرایی ماندیم و برای چگونگی اش تدبیر نکردیم  مشکلات برجام برای مان درست می شود. این موارد مواردی نیست که با یک بله یا نه بتوان موضوع را حل و فصل کرد بسیار دقیق و عمیق هستند. اینجا دانشگاه است شما کسانی هستید که می خواهید خود را برای انقلاب هزینه کنید  ولی باید عِده و عُده دفاع از اندیشه مان را بیاوریم. اینجا همان جایی است که می گویم هدف گذاری و روش و ابزار مهم است.

IMG_20190130_135002_653

IMG_20190130_134950_048

FATFیک ساختار مدیریتی امریکایی برای کنترل اقتصاد دنیاست

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در اینکه اف ای تی اف درواقع یک ساختار مدیریتی امریکایی برای کنترل اقتصاد دنیاست شک ندارم. حال با این چگونه باید طرف شویم؟ باید روشی را طراحی کنیم و جایش در دانشگاه است. جایش همین اندیشکده است.  خواهش می کنم با یک رفتار سیاسی و جناحی به ان نگاه نکنید. هرکس بخواهد به آن با نگاه سیاسی بنگرد رفتار نادرستی را با یک موضوع مهم در سطح امنیت ملی دارد انجام می دهد .

قالیباف با تاکید بر اهمیت بحث اف ای تی اف گفت: بحث مربوط به سی اف تی  یا پالرمو یا قانون مبارزه با پولشویی یا قانون مبارزه با تروریسم درخصوص مسائل مالی یا انرژی هسته ای؛  چه بخش کنوانسیونی اش و چه بخش قوانین داخلی که باید در آن راستا تنظیم شود، اگر نگاه کنید به اینها، می گویند در هر کدام از چهار لایحه مدنظر، به تنهایی و جدا جدا خیلی مشکلات جدی و اساسی ندارند و می شود با همان حق شرطی که باید گذاشت اینها را دنبال کرد. اما آن چیزی که ما را دچار مشکل اساسی می کند و با مبانی اندیشه ای ما مشکل دارد خود اف ای تی اف است. با بررسی هایی که کردم و در مجمع و در کمیسیون امنیت  و کمیسیون اقتصادی  متوجه شدم از بعد از حادثه یازده سپتامبر و از زمان بوش پسر، امریکایی‌ها تصمیم گرفتند – همه اینها فکت تحقیقی دارند -  نه فقط بخاطر ما بلکه بخاطر چین و همه کشورهایی که با هژمونی امریکا مخالفند،  که سازوکار و نظم نوین جهانی را خارج از سازمان ملل و شورای امنیت برای دنیا سازماندهی کنند . اف ای تی اف نوعی ان جی او بین المللی است که این رسالت را برای امریکا انجام می دهد . درحقیقت می خواهد همه کشورهایی‌ را که خلاف نئولیبرالیسم و خلاف جریان امریکا و سرمایه داری می خواهند حرکت کنند، از دسترسی به نظام مالی جهانی محروم کند. یعنی هر کشوری به هر  میزانی که با او همراه است به همان میزان به او امکان دهد و به هر میزان که خطر ایجاد می کند او را محروم کند.  این خلاصه اف ای تی اف است . حال اینکه دوستان می گویند ایا به پالرمو می خواهی رای بدهی یا نه؟ خب عزیز من  خیلی موضوعات دارد. باید ببینیم در این پلن مبارزه با استکبار جهانی  و در این میدان مبارزه چگونه باید حرکت کنیم. این با دوقطبی کردن و گفتن یا این یا ان نمی شود.  من وظیفه دارم به عنوان یک عضو مجمع که اکنون موضوع به مجمع امده و من بررسی کرده ام این را بگویم که این موضوع نیاز به بحث دارد و موافقان و مخالفان باید ساعت ها بنشینیم و صحبت کنیم. خواهش می کنم بجای رفتارهای چکشی، منطقی برخورد کنیم. برای مردم موضوع را باز کنیم و  دهها فکت بدهیم که این است اف ای تی اف.  به تجربه برجام نگاه کنید. من در برجام گفتم چرایی برای ما مهم است اما اگر در چرایی ماندیم و برای چگونگی اش تدبیر نکردیم  مشکلات برجام برای مان درست می شود. این موارد مواردی نیست که با یک بله یا نه بتوان موضوع را حل و فصل کرد بسیار دقیق و عمیق هستند. اینجا دانشگاه است شما کسانی هستید که می خواهید خود را برای انقلاب هزینه کنید  ولی باید عِده و عُده دفاع از اندیشه مان را بیاوریم. اینجا همان جایی است که می گویم هدف گذاری و روش و ابزار مهم است. اما در اینکه اف ای تی اف درواقع یک ساختار مدیریتی امریکایی برای کنترل اقتصاد دنیاست شک ندارم. حال با این چگونه باید طرف شویم  باید روش را طراحی کنیم و جایش در دانشگاه است. جایش همین اندیشکده است.  خواهش می کنم با یک رفتار سیاسی و جناحی به ان نگاه نکنید هرکس بخواهد به آن با نگاه سیاسی بنگرد رفتار نادرستی را با یک موضوع مهم در سطح امنیت ملی دارد انجام می دهد .