به گزارش پارس نیوز، 

محمد حسینی، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف سازمان هدفمندی یارانه‌ها مندرج در تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۷ در جلسه امروز کمیسیون بررسی شد.

وی افزود: عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف سازمان هدفمندی یارانه‌ها به توجه به تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۷ کاملا متفاوت بود.

حسینی با بیان اینکه میزان منابع و مصارفی که برای سال ۹۷ پیش‌بینی کرده بودیم حدود ۹۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان این منابع برای یارانه‌هاست که یارانه نقدی، یارانه خرید گندم و یارانه دهک‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را شامل می‌شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین حدود ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان این منابع سهم شرکت ملی نفت و سایر شرکت‌های تابع می‌شود و حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان آن هم سهم شرکت‌های وزارت نیرو است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس عملکردی که دولت در چهار ماهه اخیر داشته است میزان منابع وصولی ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰ میلیارد تومان در این بخش کسری منابع داریم، این در حالی است که باید حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع وصولی داشته باشیم.

حسینی بیان داشت: همچنین دولت ۷۳ درصد این منابع را صرفا برای یارانه نقدی و یارانه گندم هزینه کرده است و براساس بررسی ما حدود ۷۷ میلیون نفر در تیرماه یارانه دریافت کرده‌اند که نسبت به ماه گذشته ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته که یا بابت یارانه جدید بوده یا اینکه افراد جدیدی متولد شده‌اند.

این نماینده مجلس بیان داشت: احتمال اینکه میزان منابع وصولی از محل فروش فراورده‌های نفتی به حساب خزانه واریز نشده باشد، وجود دارد و از طرفی دیگر میزان عدالت در پرداخت هم وجود نداشته چرا که دولت همه منابع را در حوزه هدفمندی برده است.

وی بیان داشت: از سویی دیگر یکی از مباحثی که در حکم تبصره آمده، حذف سه دهک بالای یارانه‌بگیر بوده که تا امروز هیچ گونه اقدام عملیاتی در این باره انجام نشده است و دولت در این موضوع انحراف صریحی از قانون داشته است.