به گزارش پارس نیوز، 

بازرس خانه احزاب گفت:‌ به نظر می‌رسد که افزایش نقدهای احزاب در طی ماه‌های اخیر، یکی از دلایل تعلل وزارت کشور در خصوص واریز یارانه احزاب باشد.

بابک آذرباد بازرس خانه احزاب ایران در مورد عدم تخصیص یارانه به احزاب از سوی دولت اظهار داشت:‌ اگرچه در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، اقدامات شایسته‌ای در مورد بازگشایی خانه احزاب ایران صورت گرفت، اما واقعیت این است که احزاب ایران، علیرغم اینکه غالبا از دولت آقای روحانی حمایت کردند و تلاش گسترده‌ای را برای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات‌های سال 92 و 96 داشتند، اما در عمل هیچگاه آنگونه که باید مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار نگرفتند.

وی افزود:‌ با گذشت شش سال از عمر دولت‌های یازدهم و دوازدهم، رییس جمهور و معاونان ایشان هیچگونه ملاقات و ارتباط مناسبی با خانه احزاب ایران نداشته‌اند که جای تاسف فراوان دارد.

آذرباد یادآور شد:‌ با فشار رسانه‌ای احزاب و پیگیری برخی نمایندگان مجلس، پس از گذشت 6 سال از عمر دولت آقای روحانی، در نهایت بودجه‌ای ناچیز معادل 4 میلیارد تومان به عنوان یارانه احزاب در لایحه بودجه سال 97 منظور شد که متاسفانه اعلام شد که صرفا نیمی از این مبلغ به احزاب تخصیص یافته و در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است.

بازرس خانه احزاب تاکید کرد:‌ اما وزارت کشور نیز با گذشت بیش از 4 ماه از سال مالی 97 از تودیع این وجه به خانه احزاب خودداری می‌کند و به نظر می‌رسد که افزایش نقدهای احزاب در طی ماه‌های اخیر، یکی از دلایل تعلل وزارت کشور در خصوص واریز یارانه احزاب باشد.