به گزارش پارس نیوز، 

عبدالله ناصری مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات؛ با اشاره به عدم حضور حامیان انتخاباتی روحانی در کابینه و نگرانی شخصیت‌های اصلاح طلب برای از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعیشان به دلیل نا کارآمدی دولت در بخش اقتصاد، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان تمام سرمایه اجتماعی خود را بنابر صلاح دید ملی در اختیار یک نامزد با سابقه اصول‌گرایی قرار دادند، و از نامزد تشکیلاتی خود عارف صرف نظر کردند.

فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: انتخاب روحانی با دو دلی بود، ابتدا فضای اجتماعی از رأی آوری بیشتر وی حکایت می کرد، دوم اینکه یک فرد اصولگرا با سابقه امنیتی بالا و تا حدود زیادی نزدیک به گفتمان اصلاح طلبی، کارزار انتخاباتی خود را شکل داده بود که در نهایت اصلاح طلبان برای حفظ مصالح ملی از نامزد مورد نظر صرف نظر کرده و از روحانی حمایت کردند.

ناصری تصریح کرد: انتظار اصلاح‌طلبان از روحانی بعد از انتخابات سال 92 ایجاد ساختار دولت همسو با شعار های انتخاباتی‌اش و تطابق مدیریت اجرایی کشور با گفتمان اصلاح طلبی بودکه متأسفانه در بعضی زمینه‌ها این انتظارات برآورده نشد، معتقدم در نهایت روحانی  از این مسئله ضرر می کند.

مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه در انتخابات 96 مردم با یک خیزش اصلاح‌طلبانه به روحانی رای دادند، گفت: رهبر جبهه اصلاحات عملا کارزار انتخابات سال96 را به نفع روحانی شکل داد که این موضوع انتظار اصلاح طلبان را از روحانی افزایش داد، اما متاسفانه انتظارات سال 92 در انتخابات 96 هم برآورده نشد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان در سال 96 سرمایه‌های اجتماعی خود را در اختیار روحانی قرار دادند،گفت: روحانی اگر به وعده‌هایش در حوزه‌های اجتماعی عمل نکند که تا حدود زیادی هم عمل نکرده، قطعا بازنده اصلی ابتدا خود اوست، لذا آینده موقعیت اجتماعی اش به خطر می‌افتد و جامعه به ارزیابی ضعیفی از عملکرد دولت تدبیر و امید می رسد.

 فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: وضعیت روحانی تا حدودی به شرایط احمدی نژاد شبیه است، چرا که اصولگرایان تمام سرمایه‌های اجتماعی خود را در اختیار رئیس دولت نهم و دهم قرار دادند، اما امروز رای دهندگان به احمدی نژاد در سال‌های 84 و88  ارزیابی ضعیفی از عملکرد  دولت وی دارند.

ناصری تصریح کرد: روحانی اگر یک فضای سیاسی گشوده‌تر برای توسعه سیاسی و تغییرات در وزارت کشور ایجاد نکند قطعا با مشکل مواجه خواهد شد و اصلاح‌طلبان به هر قیمتی ریسک توجیه رفتار های نا درست رئیس جمهور را نمی کنند، لذا در عین حمایت از روحانی نقاط ضعف دولت را تذکر می دهند.

 مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات درباره حضور شخصیت‌های اصلاح طلب در کابینه اظهار کرد: برآیند کلی و خروجی کابینه روحانی اصلاح‌طلبانه نبوده، اگرچه ممکن است در برخی حوزه‌ها مانند صنعت، کشاورزی و اقتصاد نیروهایی با پیشینه اصلاح‌طلبی حضور داشته باشند اما قطعا پست های مهم اقتصادی، سیاسی و امنیتی که وجه بارز گفتمان اصلاح‌طلبی است در اختیار رقبای این جریان قرار دارد.

 وی افزود: در مجموع بر خلاف تصوری که می‌شد دولت دوم روحانی اصلاح طلب‌تر باشد این اتفاق به دلیل عدم خروجی اصلاح‌طلبانه در دولت رخ نداد.

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به جدال حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه بر سر پست‌های کلیدی دولت گفت: اصلاح‌طلبان در مناقشه‌های این دو حزب دخالت نمی‌کنند، زیرا همه حوزه‌های مدیریتی کشور را تجربه کرده اند. اکنون دغدغه جریان اصلاحات منافع ملی بوده معتقدم کشور برای تداوم و استمرار قدرتش جزء پیشبرد اندیشه و گفتمان اصلاح طلبی راه دیگری ندارد، اما رقابت‌ احزاب همیشه بوده، حزب منتسب به روحانی ( اعتدال و توسعه) در سال‌های 92 و 96 تلاش زیادی برای کسب مناصب کلیدی کرده است.

مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات در پایان گفت: دُزِ اصولگرایی حزب اعتدال و توسعه بیشتر از درجه اصلاح‌طلبی این جریان است و کارگزاران در مقایسه با حزب اعتدال توسعه هویت اصلاح‌طلبی بیشتری دارد واقعیت این است که حزب اعتدال و توسعه با رویکرد اصول‌رایی توانسته نیروهای خود را در دولت دوم روحانی قرار دهد اما اصلاح‌طلبان هیچ دخالتی در این مناقشه نمی‌کنند.