به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه ایران در سرمقاله امروز خود در مطلبی با عنوان «آقایان وزرا! غیبت از عرصه عمومی، چرا؟» نوشته است:

وضعیت پیش آمده در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون سابقه نداشته است. وضعیت موجود با وجود آنکه به ظاهر نگران‌کننده و تهدیدآمیز جلوه می‌کند، ولی در واقعیت یک فرصت مناسب برای نظام تدبیر و دولت نیز هست. فرصت مناسبی است که نحوه تعامل و ارتباط با مردم را ارتقا دهند و میان مسئولیت‌هایی که برعهده دارند با قدرتی که در اختیار آن‌ها نهاده شده است، تناسب و توازن و پاسخگویی برقرار نمایند.

کمبودی که برای تحقق این هدف در این روز‌ها بیش از هر چیز دیگری مشهود است، غیبت مدیران و وزرای دولت در عرصه عمومی است. در برخی از موارد هم که حضور پیدا می‌کنند به جای رفع ابهام و روشنگری، سؤالات و ابهامات جدیدی را اضافه می‌کنند.

این یادداشت همچنین با بیان اینکه «بجز تعداد اندکی از وزرا، مابقی آن‌ها حضور مؤثر و کارسازی در فضای عمومی ندارند» می‌افزاید: منظور از حضور رسانه‌ای این است که توضیحات درباره موضوعات مشخص که برای جامعه اهمیت دارد را به صورت روشن و در صورت نیاز به صورت مکتوب و خواندن از روی متن به افکار عمومی عرضه کنند.

در ادامه این یادداشت می‌خوانیم: دوران پاسخ‌های دوپهلو و باری به هر جهت گذشته است. باید به مردم اعتماد کرد و حقایق را با آنان در میان گذاشت. مسئولان دولتی و آقایان وزرا می‌توانند و یا بهتر است گفته شود که می‌باید تمامی مسئولیت‌ها و وعده‌های خود و رئیس جمهوری را دوباره مرور کنند و به ترتیب درباره هر کدام از آن‌ها توضیحات شفافی ارائه نمایند.

ایران همچنین تصریح می‌کند: امروز هر کاری را بتوان انجام داد یا انجام نداد، یک کار را از آن گریزی نیست و آن حضور مؤثر رسانه‌ای است. حضوری با اتکا و به پشتوانه اتاق‌های فکر و مشاوران امین و خیرخواه. این پذیرفتنی نیست که یکی از آقایان وزرا، پس از رفتن از دولت مدعی شود که فلان کس امکان بهبود در امور مربوط به حوزه وزارتی او را فراهم نکرد. این گونه سخن گفتن مسئولانه نیست. نشان می‌دهد که او در پست و مقام خود باقی مانده بود که فقط باقی بماند و اکنون که دستش از میز کوتاه شده مسأله را به گردن دیگران می‌اندازد. باید در زمان وزارت و مسئولیت همین سخن را می‌گفت و طرف مقابل را در عرصه عمومی به چالش و پاسخگویی می‌کشید. دوران این گفتار‌های فرصت‌طلبانه که مسئولیت را از دوش خود برمی‌دارد گذشته است. باید پذیرفت که صندلی وزارت، بیش از هر چیز مترادف با پذیرش مسئولیت است.

پیش از این، مصاحبه تلویزیونی رئیس‌جمهور روحانی هم که موعدی برای آن مقرر شده بود، لغو شد.

برخی اصلاح‌طلبان معتقدند اگر قرار است رئیس‌جمهور روحانی با مردم حرف بزند باید همه آنچه را که می‌داند، بگوید!

اما این افراد اشاره‌ای نمی‌کنند که این «همه آنچه را که می‌داند» چیست؟ و چرا خود این افراد اشاره‌ای به آن نمی‌کنند؟