به گزارش پارس به نقل از کیهان، علیرضا نوری زاده با اشاره به اصرار محافل اپوزیسیون به تحریم انتخابات نوشت: از هم اکنون پیداست که شماری از ما، تحریم را مناسب ترین وسیله برای مقابله با بازی انتخابات فرض کرده ایم. اما در واقع این تحریم فقط شامل خود ما می شود که اصلا با صندوق های رأی و رژیم و نمایندگی هایش کاری نداریم. اما متأسفانه بعضی از ما به این توهم دچار هستیم که اگر ما انتخابات را تحریم کنیم و یک اطلاعیه چهار خطی بیرون دهیم و بعضا در یکی از شبکه های ماهواره ای داد سخن دهیم که بله، این انتخابات غیرقانونی است و… پنجاه میلیون رأی دهنده در خانه می مانند و توصیه های ما را به گوش جان اطاعت خواهند کرد.


وی می افزاید: گروه دوم، که در جمعشان بسیاری از مخالفان سرسخت رژیم هم دیده می شوند بر این باورند که باید کاری کرد، باید فضا را از این حالت یأس و بی تصمیمی بیرون آورد. می توان یکبار دیگر با هوشمندی فضای سال ۸۸ را ایجاد کرد. باید با دقت رفتار و عملکرد رژیم را زیر نظر داشت. اگر رفسنجانی و مشایی تأیید صلاحیت شدند باید همه توان را به کار برد که بازتاب رقابت این دو با سعید جلیلی در جامعه انعکاس پیدا کند.
نوری زاده در این نوشته که قبل از معلوم شدن رد صلاحیت ۲ نامزد فتنه گران و حلقه انحراف به نگارش درآمده، ادامه می دهد: سرانجام گروه سوم که باز از مخالفان سرشناس نظامند و در عین حال شعار انتخابات آزاد را به عنوان شعاری محوری در مبارزه خود برگزیده اند، بر این باورند که هر نوع شکافی در بدنه رژیم، به ایجاد فرصت جهت برگزاری انتخاباتی آزادتر، منجر خواهد شد. و حال که رهبر رژیم با دو نامزد مذکور سر آشتی ندارد وظیفه ما حتی اگر قلبا اعتقادی به این دو نامزد نداریم، حمایت از آنها در برابر ولی فقیه است. گروه سوم اتخاذ یک استراتژی مرحله ای را ضروری می داند. بر آن است که با برشمردن مضار آمدن امثال سعید جلیلی به صورت فعال از راه دور ولی با حضوری ملموس، بدون آنکه خود رأی دهد، در انتخابات شرکت کند. اینکه هاشمی بیاید یا مشایی برای این دسته چندان اهمیت ندارد. مهم آمدن یکی از آنها و نیامدن جلیلی یا ولایتی است.


با این وصف به نظر می رسد رد صلاحیت نامزد فتنه گران و حلقه انحرافی باعث شوک شدید در محافل ضدانقلاب شده است.