به گزارش پارس ، به نقل از" ندای انقلاب" ، « پپه اسکوبار» در مقاله ای در سایت « فورث مدیا» با اشاره به جزئیات حملات هوایی اسرائیل به سوریه و هماهنگی های انجام شده با واشنگتن، هدف از این حملات را کشاندن پای ایران به جنگ با رژیم صهیونیستی دانسته و پس از ارائه تحلیلی از توطئه شکست خورده سلاح های شیمیایی در سوریه می نویسد: دولت آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن بهانه ای به دست آورد تا سوریه را نیز مثل عراق با خاک یکسان کند.

* اوباما هم‎ چنان بین سیاست خود یعنی « خودداری» و در مقابل « دخالت مستقیم» مردد است

در حالی که اوباما و خط قرمزهایش (علی رغم بی اعتباری) به نقطه اوج خود رسیده بودند و رئیس جمهور آمریکا مجبور بود بین سیاست کشورش یعنی « خودداری» و یا « دخالت مستقیم» در سوریه یکی را انتخاب کند، رژیم صهیونیستی به داد اوباما رسید. اوباما مشتاقانه به دنبال این بود که نقش رونالد ریگان را بار دیگر تکرار و با افتخار، نشان « اوباما، مجاهد سوری» را به تن کند؛ همان گونه که ریگان در دهه ۱۹۸۰ با گروه محبوب خود موسوم به مبارزین آزادی خواه جهاد سوریه به این مقام رسید. اما اوباما برای رسیدن به این جایگاه باید باز هم صبر کند؛ البته شاید نه خیلی.

* عدم محکومیت حملات اسرائیل به خاک سوریه، نشان می دهد قوانین بین المللی تا چه اندازه بی اعتبار شده اند

اقدام اسرائیل به بمباران تأسیسات ارتش سوریه در « جمریا» در حوالی دمشق کاملاً تحریک آمیز و به منزله اقدام جنگی است. رژیم صهیونیستی در حقیقت به عنوان نیروی نیابتی واشنگتن عمل کرد، که شاید حتی لیستی از مواضع مورد هدف را نیز در اختیار این رژیم قرار داده باشد. کاخ سفید و البته آن عروسک های خیمه شب بازی اتحادیه اروپا در بروکسل نیز این بمباران را محکوم نمی کنند که خود برای بار هزارم نشان می دهد قوانین بین المللی تا چه اندازه بازیچه دست سیاست‎ مداران شده اند.

* سوریه با رد ادعای رژیم صهیونیستی اعلام کرده که اهداف بمباران شده صرفاً متعلق به ارتش سوریه بوده و ارتباطی با حزب الله نداشته است

اسرائیل ادعا می کند که هدف حمله اش موشک های زمین به زمین فاتح-۱۱۰ بوده اند که قرار بوده به دست حزب الله برسند. این در حالی است که دمشق می گوید: « اهداف بمباران شده شامل یک مؤسسه فناوری نظامی و منطقه آموزش نیروهای ارتش بوده است» . در ساختمان های متعدد اطراف محل نیز افرادی ساکن هستند که سی آی ای بارها در صدد جذب آن ها به عنوان عاملان خود بر آمده است. ضمناً هیچ سلاح شیمیایی هم در جمرایا وجود ندارد. به گفته منابع پزشکی سوریه، در حملات اسرائیل ۴۲ سرباز سوری ممکن است کشته شده باشند.

* درباره اهداف اسرائیل از حمله به سوریه، در اظهارات واشنگتن و تل آویو نیز تناقض وجود دارد

ادعای اسرائیل درباره حزب الله بسیار گنگ است. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حزب الله موشک های فاتح-۱۱۰ را از ایران خریداری می کند. این گروه از سال ۲۰۰۹ تا کنون، نسخه سوریه این موشک ها موسوم به ام۶۰۰ را داشته است؛ موشک هایی با برد تقریبی ۲۵۰ کیلومتر و سیستم هدایتی کاملاً مناسب. همان گروه مشهور « منابع» بی نام واشنگتن هم تأکید دارد که ارتش سوریه برای مقابله با شورشیان مسلح موسوم به « ارتش آزاد سوریه» به موشک های مذکور نیاز دارد؛ بنابراین دلیلی ندارد بخواهد آن ها را به لبنان بفرستد.

* اسرائیل با بمباران سوریه در حقیقت به گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه کمک کرده است

به هر حال، آن چه برای اسرائیل مهم است، این است که منبعی از موشک های فاتح-۱۱۰ یا حتی ام۶۰۰ را از بین ببرد. بنابراین رژیم صهیونیستی به طور مستقیم دارد به گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه کمک می کند؛ گروهکی که سخنگویش (صرف نظر از واقعی یا غیر واقعی بودن این مقام) در تلویزیون اسرائیل از بمباران سوریه تشکر کرده است.

* هدف اسرائیل از حمله به سوریه، کشاندن پای حزب الله و ایران به جنگی تمام عیار با این رژیم است

نکته نگران کننده تر این که اسرائیل هنوز هم انگیزه های قوی برای دست زدن به این گونه اقدامات دارد. این رژیم به دنبال سوریه ای ضعیف و بحران زده است که دستش از فناوری های پیشرفته نظامی خالی باشد. می خواهد سوریه هم به یک سومالی دیگر تبدیل و درگیر اختلافات فرقه ای شود و چه بهانه ای بهتر از اقدامات تروریستی وهابی در سرزمین های اشغالی، برای این که رژیم صهیونیستی همیشه آماده حمله به کشورها باشد، به علاوه اسرائیل می خواهد سوریه، حزب الله و نهایتاً ایران را وارد جنگی تمام عیار با خود بکند؛ این رژیم، هر سه کشور را با هم می خواهد و هر چه زودتر هم باشد برایش بهتر است. در این بین، دمشق هم می تواند با بی پاسخ گذاشتن حمله اسرائیل یا اجازه به حزب الله برای پاسخ به این رژیم در آینده نزدیک، تل آویو را بازی دهد.

* حمله اسرائیل به سوریه کاملاً برنامه ریزی شده و هدفمند و احتمالاً به توصیه آمریکا صورت گرفت

نکته جالب این که بمباران سوریه پس از آن صورت گرفت که: اول، « چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا از اسرائیل و کشورهای نفتی خلیج فارس دیدار کرد. دوم، ارتش سوریه در چند هفته گذشته در شهر « حمص» و در مقابل نیروهای شورشی و جهادی تحت حمایت بیگانگان، پیشرفت کرد.

* غرب و اسرائیل منتظر هستند تا سوریه به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ دهد تا بهانه ای برای حمله به این کشور داشته باشند

اگر اسرائیل بخواهد به حملات خود ادامه دهد (که غیر محتمل هم نیست) تا انبارهای سلاح ارتش سوریه را تخلیه کند، نتیجه کار به سود شورشیان و نیروهای جهادی در سوریه خواهد بود. سید حسن نصرالله به درستی به این نکته اشاره می کند که هدف اصلی ائتلاف سه جانبه ناتو- شورای همکاری خلیج- اسرائیل این است که سوریه را وارد یک جنگ تمام عیار کنند. به محض آن که سوریه نهایتاً به این حملات پاسخ دهد، « راه حل» غرب این خواهد بود که این کشور را نیز مثل عراق با خاک یکسان کنند.

* بسیاری از طرفداران اسرائیل امیدوار بودند اوباما آسمان سوریه را منطقه پرواز ممنوع اعلام کند تا هر زمان لازم شد به سوریه حمله کنند

اندیشکده های بی اندیشه آمریکایی بی نهایت امیدوار بودند که اوباما هم مثل بوش قطعنامه های مصوب روسیه و چین در شورای امنیت را دور بزند و یک تنه آسمان سوریه را منطقه پرواز ممنوع اعلام کند؛ تا بتواند هر زمان که لازم شد « سرکوب نیروهای هوایی ارتش دشمن» را در دستور کار قرار دهد. اگرچه چنین اتفاقی هرگز نیفتاد؛ اما انگلیس و فرانسه در اتحادیه اروپا و ناتو هنوز ناامید نشده اند و می کوشند حتی موضع ناتو را نیز دور بزنند و آسمان سوریه را منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.

* برنامه واشنگتن برای محکوم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح های هسته ای نیز با شکست مواجه شده است

تعویق اعلام منطقه پرواز ممنوع توسط واشنگتن به منظور حفاظت از سلاح های شیمیایی در سوریه صورت گرفت. اشکال کار این جا است که دولت آمریکا اطلاعات ناقصی دارد و نمی داند این سلاح ها دقیقاً در کجا انبار شده اند. به علاوه، مشکل بزرگ تر این است که سلاح های شیمیایی به احتمال قوی و گفته « کارلا دل پونته» بازرس موثق سازمان ملل، توسط شورشیان مورد استفاده قرار گرفته اند و نه دولت سوریه.

* بسیاری از سلاح هایی که غرب به سوریه ارسال کرد، اکنون در اختیار گروهک های تروریستی در این کشور هستند

دولت اوباما هم‎ چنین اعطای « کمک های مستقیم نظامی» از جمله موشک های هدایت شونده ضد تانک و موشک های زمین به هوا به شورشیان را نیز بررسی کرد. واشینگتن افسانه خود را نیز باور کرده و معتقد است « به طور غیر مستقیم» در حمایت و مسلح کردن گروه های مخالف دولت در سوریه دست دارد. از سال ۲۰۱۱ تا کنون، مسلح کردن شورشیان و نیروهای جهادی در سوریه از طریق بازار سیاه، و انبارهای اسلحه در لیبی و کرواسی صورت گرفته است. سی آی ای نیز در همه این مدت لحظه ای بی کار نبوده است. بسیاری از سلاح های ارسال شده به سوریه اکنون در اختیار نیروهای تندروی جهادی از جمله گروهک تروریستی « جبهه النصره» قرار دارد.

* نتیجه درگیری ها در سوریه در صورت سقوط بشار اسد، باقی ماندن گروهک های تروریستی است که با سلاح های آمریکایی کل منطقه را تهدید می کنند

کافی است با نگاهی به عقب، تاریخ افغانستان را بررسی کنیم. یا گروهک های جهادی سوریه و یا گروهک های مجاهدین در این کشور را در حالی تصور کنیم که با موشک های پیشرفته ای که توسط یک فرد شلیک می شوند و می توانند هدف خود را از روی گرما تشخیص دهند، کل جنوب غرب آسیا را به آتش می کشند.

* حملات اسرائیل به سوریه را می توان معادل « عملیات روباه صحرا» دانست که به دستور کلینتون علیه عراق انجام گرفت

بنابراین، اوباما نهایتاً به دست‎ آوردی رسید که از منطقه پرواز ممنوع بسیار بهتر بود، حملات هدفدار با جنگنده و موشک و توسط اسرائیل. نظیر این وضعیت را در « عملیات روباه صحرا» دیدیم؛ بمبارانی که به دستور بیل کلینتون و در سال ۱۹۹۸ در عراق انجام شد. هدف نیز « ارسال پیامی واضح» به سوریه بوده است.

* سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل: حملات هوایی آمریکا نزدیک است

بمباران بعدی نیز ممکن است پایگاه های هوایی، قرارگاه جنگنده ها، انبارهای دیگر اسلحه، تانک ها و توپ‎ خانه های سوریه را هدف قرار دهند. تلفات نیز به تناسب حجم حمله، به ناچار افزایش می یابد. « بیل ریچاردسون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که ارتباط نزدیکی با خانواده کلینتون هم دارد، در اخبار شبکه ای بی سی اعلام کرد که اوباما دارد به سمت « حملات هوایی سوق پیدا می کند» . واقعیت هم همین است، این تنها ابتدای کار است؛ باید منتظر شوک ها و اتفاقات بیش تری در این باره هم باشیم.

* تغییر حکومت در سوریه از سال ها قبل جزء برنامه های دولت آمریکا بوده است

سؤال این جا است که چرا این قدر طول کشید. تخریب سوریه، به تعبیر سید حسن نصرالله، با همکاری دوباره غرب و گروهک های جهادی، سال ها است که گزینه پیش روی غرب است. ببینید « سیمور هرش» چگونه در سال ۲۰۰۷ به این موضوع اشاره می کند و هر دو حزب آمریکا هم تا چه اندازه مشتاق هستند که حکومت در سوریه تغییر کند و البته دمشق هم صرفاً ایستگاهی در مسیر رسیدن به تهران است. همان منابع بی نام مشهور، به روزنامه « ساندی تایمز» لندن که تحت مالکیت « روپرت مورداک» است، اطلاع داده اند که « هلال دفاعی» در حال تبدیل شدن به یک واقعیت است.

* تشکیل ائتلافی از اسرائیل و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج، برای مقابله با آرمان های هسته ای ایران

این همان عنصر شورای همکاری خلیج اسرائیل در ائتلاف کشورهای داوطلب در سوریه است که این بار دور تشکیل شده تا « در مقابل آرمان های هسته ای ایران بایستد» . ترکیه، آل سعود، امارات متحده عربی، اردن و اسرائیل با خوشحالی در مراکز فرماندهی و کنترل گرد هم جمع شده اند تا موشک های بالستیک ایران را شناسایی کنند.