پایگاه تحلیلی خبری «پارس» -شب گذشته حسن روحانی پس از حدود شش ماه گفت‌وگوی تلویزیونی زنده‌ای را با مردم انجام داد که به نظر می‌رسد این بار جامعه 24 میلیونی که به وی رای دادند و دل در گرو محقق شدن وعده‌های روحانی داشتند هم از وی ناامید شده و نارضایتی از برآورده نشدن توقعات آنان را به خوبی در فضای مجازی می‌توان  مشاهده کرد.

این نارضایتی از آن جایی آب می‌خورد که قریب به چهارسال و نیم از حضور شیخ حقوقدان در سکان ریاست‌جمهوری می‌گذرد و آقای رئیس‌جمهور هنوز هم مانند روزهای اول فکر می‌کند که در دوران میتینگ‌های انتخاباتی است و با وعده و قول می‌تواند رضایت مردم را به دست آورد، تا جایی که آقای روحانی برای جبران ناکارآمدی خود و وضعیت بغرنج اقتصادی مملکت از مجری میتینگ انتخاباتی خود در 92 دعوت کرد تا مصاحبه روندی متفاوت از قبل داشته باشد.

اما این هم افاقه نکرد و رئیس‌جمهور  در این نشست پرس و پاسخ‌ها را صرفا با وعده و وعید و قول می‌دهم جواب داد، پاسخ‌هایی که نشان می‌داد روحانی نه تنها برنامه‌ای برای بهبود وضعیت اداره کشور دارد بلکه انتظار دارد مردم هم این در فضای خیال‌گونه و تراژدی وی را قهرمان ملی در بهبود وضعیت کشور بدانند و رفع فیلتر تگرام اینستاگرام و توییتر را یکی از مطالبات اصلی محقق شده بدانند.

با این وجود کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و تلگرام که رئیس‌جمهور مدعی است تمام تلاش خود را برای بهبود مسائل آنان قرار داده است، سخنان رئیس‌جمهور را دستمایه طنز قرار داده و این امر بازتاب‌های متفاوتی را به همراه داشت  تا جایی که صدای رشیدپور هم درآمد و اعلام کرد که وی مسئول مصاحبه با رئیس‌جمور بوده است نه مناظره با وی، از طرفی باید وقت برنامه طولانی‌تر می‌شد چراکه بخش مهم‌تری از پرسش‌ها باقی ماند و من تنها وظیفه داشتم از مشکلات و دغدغه‌های مردم سوال کنم نه اینکه به آن‌ها پاسخ دهم؛

هرچند در این میان نمی‌توان ایرادی را به این مجری تلویزیونی گرفت و شاید همانگونه که دیروز سایت انتخاب مطرح کرد دیگر برای حامیان رئیس‌جمهور گفت‌وگوی تلویزیونی اهمیتی ندارد.

انتخاب

این عدم رضایت را می‌توان در آمار  نظرسنجی حسام الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور هم مشاهده کرد که کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییتر هشتاد درصد این گفت‌وگوی تلویزیونی را ضعیف اعلام کردند.

آشنا

هرچند  نظرسنجی پایگاه خبری جماران که از حامیان دولت به شمار می‌رود با نظرسنجی توییتری رئیس‌جمهور تفاوتی ندارد و نتیجه این نظرسنجی هم اعلام می‌کند که 83 درصد این گفت‌وگوی تلویزیونی را ضعیف ارزیابی کردند.

اما این داستان به اینجا ختم نشده و صادق زیباکلام که حامیان جدی روحانی است و در سال 92 و 96 به گفته خودش تبلیغات بسیاری را برای روحانی انجام داده است، هم در صفحه مجازی خود با انتقاد از وضعیت موجود نوشت: ای کاش آقای رئیس‌جمهور متوجه می‌شدند که هر بار که با مردم صحبت می‌کنند، بخش دیگری از 24 میلیون رای‌شان را از دست می‌دهند. ایکاش ایشان می‌توانستند متوجه شوند که وقتی به جای پرداختن به مشکلات و مسائل جدی و واقعی جامعه به سوال و جواب‌های تصنعی، پوک و سطحی می‌پردازند، در حقیقت به شعور مردم توهین می‌کنند.

زیباکلام

از طرفی محمدعلی ابطی فعال اصلاح‌طلب هم از گفت‌وگوی تلویزیونی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سوالات آقای رشید‌پور متفاوت نبود. حتی طعم سخنرانی‌های آزاد خود روحانی را نداشت. از سیاست داخلی و خارجی و حتی اقتصاد حرف مهمی پرسیده نشد. و جواب هم طبعا داده نشد. کشور غرق در ناامیدی است. اصلا به مشکلات اخیر اشاره نشد. حتی سوالات از برنامه‌های عادی رشید‌پور هم خیلی محافظه‌کارانه‌تر بود. کشور به مصاحبه دیگری احتیاج داشت.

اینکه حامیان اصلاح‌طلب رئیس‌جمهور هم همگام با منتقدان این دولت از رای خود به روحانی پشیمان شده و نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند زنگ خطر جدی است که باید دولت به جای شعار و وعد و وعید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشد و رئیس‌جمهور و وزرای وی کمی از وقت خود را به جای حضور در فضای توییتر و توییت زدن به حل دغدغه‌های مردم و اداره بهتر کشور اختصاص دهند.