چند سالی است که نماهنگ‌هایی انقلابی در کشورمان ساخته می‌شوند، نماهنگهایی که بعضاً نه تنها در سطح کشور باعث ترویج روحیه انقلاب می‌شوند، گاهاً مرزها را نیز در می‌نوردند و تاثیرگذاری و ضریب نفوذ فرهنگی بالایی دارند. در جهان سرعت زده معاصر پرداخت به تولیدات کوتاه و اثرگذار مقبولیت بیشتری نسبت به تولیدات محتوایی پیچیده دارد، چرا که سرعت انتقال اطلاعات به مخاطبان کم حوصله امروزی کاری دشوار و در رقابت با جذابیت‌های نا مأنوس جهان معاصر باید از قدرت رقابت‌پذیری بالایی برخوردار باشد.

شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که بگوید، نماهنگ ایستاده‌ایم یک که توسط چند جوان در سال 92 ساخته شد را ندیده باشد، نماهنگی که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت و به سازندگان این نماهنگ فرمودند ساخت چنین کارهایی نباید متوقف شود و باید ادامه داشته‌باشد. قسمت دوم این نماهنگ با نام «ایستاده‌ایم، تا آخرین قطره خون» تابستان سال قبل رونمایی شد. این نماهنگ موضوعی را انتخاب کرد که علی‌رغم برگزاری یادواره‌های مختلف مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته‌است. داستان شلیک موشک توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری 655 ایران موضوعی بود که می‌توانست سال‌ها و از دریچه‌های مختلف عرضه شود تا گوشه‌ از جنایات آمریکا به ملت ایران را به نمایش بگذارد.

نیویورک تایمز با این ادعا که «چیزهایی مثل آتش زدن شمایل عمو سام و کشیدن مجسمه آزادی با جمجمه ای به جای صورت، خصوصا میان جوان ها خیلی وقت است که تاثیر خودش را از دست داده» ایران را در شرایطی توصیف کرده که مجبور است با استفاده از تکنولوژی های جدید و مد روز پیام خودش را به نسل جدید منتقل کند. این رسانه آمریکایی به همین مناسبت نگاهی به جدیدترین تلاش های ایران برای بیان پیام های خودش داشته است. کلیپ اولی که بررسی شده، موزیک ویدیوی «انرژی هسته ای» با صدای تتلو است. نیویورک تایمز به بخش اصلی ترانه این کار هم اشاره می کند که در آن خواننده می گوید: « این حق مسلم ماست... خلیج مسلح فارس».

نویسنده روزنامه آمریکایی می‌نویسد این ویدیو منتقدانی هم داشت. محمدرضا شفاه رئیس باشگاه فیلم سوره و محمدباقر مفیدی‌کیا کارگردان در تلاش برای ساخت اثری بهتر از «انرژی هسته ای» سراغ تولید «ایستاده ایم 2» می رود. اثری که توسط نیویورک تایمز از آن با عنوان یک فیلم کوتاه حماسی 250 هزار دلاری یاد شده است.

«نبرد خلیج فارس 2» سومین اثری است که در این رسانه آمریکایی بازتاب داده شده است. به بیان نیویورک تاریمز حضور سردار سلیمانی به عنوان «عذابی برای غرب» او را تبدیل به یک نقش اول ایده آل کرده. فرهاد عظیمی یکی از خالقان این فیلم می‌گوید: «هالیوود در حال تلاش است که ایران را اشغال کند، این جواب ما است.»

پایان بخش گزارش نیویورک تایمز هم دو اثر از حامد زمانی است. موزیک ویدیوهای «سپر» و «آمریکا» که به ترتیب در مورد نقش ایران در سوریه و جنایات ایالات متحده ساخته شده دو کاری هستند که از حامد زمانی انتخاب شده اند.

نکته جالب توجه این که تمامی آثار اشاره شده به صورت کامل در وبسایت نیویورک تایمز و در ضمیمه گزارش قرار گرفته اند تا مخاطبین بتوانند آنها را با زیرنویس انگلیسی ببینند.