نماینده روسیه در جلسه فوق العاده شورای امنیت با بیان اینکه نیروهای  آمریکا به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند، عنوان کرد: روسیه ارسال کمیته های مشترک حقیقت یاب را در مورد حمله شیمیایی به خان شیخون، مطرح کرد.

وی ادامه داد: کارشناسان هیئت تحقیق اعزامی به سوریه، تنها نماینده یک کشور و مخالف دولت سوریه هستند.

همچنین نماینده انگلیس در جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه به علت اینکه روسیه ۷ بار از حق وتو استفاده کرده است، سازمان ملل را به چالش می کشد.

نماینده فرانسه در شورای امنیت مدعی شد که بشار اسد بزرگترین منبع تروریسم است و زمان انتقال سیاسی در این کشور فرا رسیده است.

گفتنی است که بامداد امروز ارتش ایالات متحده آمریکا با ۵۹ موشک «تام هاوک» پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را مورد حمله قرار داد.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.

وزارت خارجه سوریه نیز در این باره اعلام کرد که حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون اقدامی از پیش برنامه ریزی شده بود تا حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه را که همواره در حال نبرد با تروریسم است، توجیه کند.