به گزارش پارس به نقل از فارس، «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت مسکو امیدوار است که آنکارا بیش از این دست به تشدید تنش‌ها در منطقه نزند.

وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، ضمن ابراز نگرانی از استقرار نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق، گفت: «امیدواریم نگرانی‌های ابراز شده از سوی دبیر کل سازمان ملل و چندین عضو شورای امنیت که در طول این نشست ابراز شد، آن افراد ناشکیبا در آنکارا را آرام کند، تا در عراق طوری عمل کند که رضایت دولت عراق را جلب کند.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ترکیه «دیگر دست به اقدامات بی ملاحظه، از جمله در خاک سوریه، نزند.»

ترکیه از هفته گذشته ده‌ها نیروی خود را در موصل واقع در شمال عراق مستقر کرده است. این اقدام که بدون رضایت دولت عراق انجام شده، واکنش شدید بغداد را به همراه داشته است. نخست‌وزیر عراق گفته است که برای واکنش به این اقدام غیرقانونی تمام گزینه‌ها را بررسی می‌کند.

چورکین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «من به این نتیجه رسید‌ه‌ام که این اقدامات حتی برای ایالات متحده هم غیرمنتظره بوده است. این عجیب است و بار دیگر ثابت می‌کند که ترکیه یک بازیگر غیرقابل پیش‌بینی است که ممکن است اقداماتی را انجام دهد که نه فقط موجب اعتراض عراقی‌ها می‌شود، بلکه حتی ایالات متحده را نیز سردرگم می‌کند.»