به گزارش پارس، فارس به نقل از آسوشیتدپرسنوشت: سفرای روسیه و اوکراین در جلسه شورای امنیت سازمان ملل که دیروز چهارشنبه و در خصوص ناآرامی‌های اوکراین برگزار شد، ‌با یکدیگر دچار درگیری لفظی شدند.

«ویتالی چورکین»، نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که شورای امنیت می‌بایست از اوکراین بخواهد تا به «هرج و مرج نظامی» خود پایان دهد و بر لزوم توجه به منافع تمامی شهروندان اوکراین تأکید ورزد. «یوری سرگیوف»، نماینده اوکراین در سازمان ملل نیز از شورای امنیت خواست تا از روسیه بخواهد نظامیان و شبه‌نظامیان خود را از شرق اوکراین خارج سازد. وی خطاب به نماینده روسیه گفت «مسکو باید از مزدوران خود بخواهد که اوکراین را ترک کنند.»

شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته درباره نتایج انتخابات اوکراین و وضعیت این کشور، در نیویورک تشکیل جلسه داد. «بان‌کی‌مون»، دبیرکل سازمان ملل، روز سه‌شنبه از مقامات «کی‌یف» خواست تا تنها از ابزار صلح‌آمیز از جمله گفت‌وگوی سیاسی برای احیای کنترل دولت بر شرق اوکراین که درگیر خشونت است، استفاده کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین در میان موجی از ناآرامی‌های شرق این کشور، یکشنبه هفته جاری، ۲۵ مه، برگزار شد و نتایج انتخابات حاکی از پیروزی پترو پوروشنکو، تاجر معروف اوکراینی است و یولیا تیموشنکو، نخست وزیر پیشین اوکراین، با فاصله ای زیاد از پوروشنکو نفر دوم رقابت های انتخاباتی شد.

ناآرامی‌ها همچنان در شرق اوکراین ادامه دارد و غرب به ویژه آمریکا مدعی است که مسکو بر این ناآرامی‌ها دامن می‌زند اما روسیه تمامی این ادعاها را رد کرده است.