به گزارش پارس به نقل از ایرنا ؛ ایتارتاس روز دوشنبه از مسکو گزارش داد، شورای امنیت روسیه با اعلام این مطلب افزود: تلاش ها برای متوقف کردن پیوستن اتباع روسیه به این گروه تروریستی ناکام مانده است.

'نیکولای پاتروشف' دبیر شورای امنیت روسیه در این باره به روزنامه روسی کامرسنت گفت، بیش از یک هزار نفر از اتباع روسیه برای گروه تروریستی داعش می جنگند.

این مقام روس در ادامه افزود: هزاران نفر از دیگر کشورها از جمله روسیه، آسیای میانه، غرب اروپا و آمریکا در میان داعش حضور دارند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به سیاست دوگانه غرب در قبال گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: مساله این است. زمانی که داعش علیه 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه می جنگد، توسط آمریکا حمایت می شد و در عین زمان آنها را بمباران می کردند. این روند همین طور ادامه دارد، بدون اینکه این بازی متوقف شود.

پیشتر وزارت کشور روسیه از پیوستن 400 تبعه چچنی به گروه تروریستی داعش خبر داده بود.

شورای امنیت ملی و وزارت کشور روسیه در حالی از پیوستن این تعداد از اتباع روس و چچنی به گروه تروریستی داعش سخن می گویند که بسیاری از گزارش ها از حضور صدها نفر از اتباع کشورهای غربی در این گروه تروریستی حکایت دارد.

'برنار کزنوو ' وزیر کشور فرانسه به تازگی در نشستی خبری اعلام کرد، تاکنون یکهزار و 750 نفر از فرانسه به گروه های افراطی پیوسته اند و 113 تن از اتباع یا ساکنان فرانسه در اقدامات تروریستی جان داده اند.

سرویس امنیت پلیس نروژ نیز اعتراف کرد 40 نروژی به گروه تروریستی داعش ملحق شدند.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد 15هزار نفر از 70 کشور جهان به عراق و سوریه برای پیوستن به گروه تروریستی داعش سفر کرده اند.