به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا باهنر عصر امروز در جمع مردم این شهر در مسجد الهادی (ع) رشت با بیان اینکه وضعیت شاخص عمومی کشور نرمال و معمولی نیست، اظهار کرد: اصلاح این وضعیت نیار به تدبیر و برنامه ریزی دارد.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در خرداد امسال، افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید باهم هم افزایی داشته باشند و مردم و مسئولان تلاش کنند، هیچکدام از این انتخابات تحت الشعاع همدیگر قرار نگیرند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، نتیجه انتخابات محلی را سبب توسعه شهری و روستایی دانست و تصریح کرد: حضور پررنگ مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مهم است.

*ارتباط ضریب حضور مردم در انتخابات با ضریب امنیت ملی

وی، ضریب حضور مردم در انتخابات را با ضریب امنیتی ملی در ارتباط خواند و گفت: میزان حضور و نوع انتخابات بسیار مهم است و تلاش می کنیم دولت آینده نقاط ضعف دولت فعلی را نداشته باشد و قوی باشد.

باهنر، با اشاره به اینکه این موج باید به عمق جامعه گسترش یابد، ادامه داد: فرد منتخب باید دولتی تشکیل دهد که مشکلات دولت فعلی را نداشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، شناخت نقص ها و تبدیل تهدیدها به فرصت را از نکات بسیار مهم ذکر کرد و افزود: در مدت سی سال انقلاب اسلامی همواره تهدیدها وجود داشت و باید تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنیم.

*شاگرد اولی احمدی نژاد در پرکاری

وی به نقاط قوت دولت احمدی نژاد اشاره کرد و یادآور شد: دولت احمدی نژاد از نظر پرکاری در بین دولت های گذشته رکورددار بوده و در این زمینه شاگرد اول است.

باهنر، خدمت دولت به مردم را خالصانه و با حرص و ولع خواند و اذعان کرد: ساده زیستی دولت احمدی نژاد از دیگر ویژگی مثبت آن است.

وی، شجاعت دولت در بیان مسائل و زنده کردن گفتمان امام راحل را خوب توصیف کرد و ابراز داشت: احمدی نژاد در محافل خصوصی و بیرونی شجاع و در برخی نقاط بی باک بود که گاهی این بی باکی بدون خرد بود.

*ضعف نقدنپذیری دولت احمدی نژاد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با بیان نقاط ضعف دولت احمدی نژاد عنوان کرد: استفاده نکردن از خردجمعی و نقدنپذیری دولت از نقاط ضعف آن است.

وی اضافه کرد: احمدی نژاد برخی نقدها از طرف نزدیکان خود را تحمل نمی کرد که گاهی خشم منجر به عزل می شد.

باهنر، از بین رفتن ساختارهای اجرایی کشور مانند سازمان برنامه و بودجه، شورای عالی پول و اعتبار و… را از دیگر نقاط ضعف دولت احمدی نژاد ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: از بین رفتن ساختارهای اجرایی، کشور را با مشکل مواجه کرد و گرفتاری به وجود آمد.

*احمدی نژاد گفت ژنرال نمی خواهم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه سابقه رفاقت ۲۰ ساله با احمدی نژاد دارم، اذعان کرد: در اوایل شکل گیری دولت احمدی نژاد به او پیشنهاد دادم که از نیروهای اصولگرا و مدیر در دولت استفاده کند اما احمدی نژاد گفت که من ژنرال نمی خواهم.

وی افزود: در دولت احمدی نژاد هرکس می خواست رشد کند، مورد غضب قرار می گرفت و نداشتن یک سیاست راهبردی در مسایل داخلی و سیاست خارجی از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد بود.

باهنر، سند چشم انداز ۲۰ ساله را نقشه راهبردی کشور نام برد و تصریح کرد: نبود سیاست راهبردی در کشور گرفتاری ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه دولت آینده باید نقاط ضعف را جبران کند، اذعان کرد: انتخاب فرد موردنظر بسیار حساس است.

*انتخابات سه قطبی است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، انتخابات را سه قطبی خواند و خاطرنشان کرد: یک قطب اصلاح طلبان که حتماً وارد صحنه انتخابات می شوند، یک قطب احمدی نژاد و اطرافیانش و قطب سوم نیز اصولگرایان هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به عنوان یک شهروند می تواند، کاندیدا داشته باشد، متذکر شد: رئیس جمهور حق ندارد در سفرهای استانی از تریبون و امکانات دولتی به نفع یک کاندیدا استفاده کند و این اقدام تخلف است.

باهنر، تعداد کاندیداهای اصولگرا را زیاد خواند و گفت: بنده، آل اسحاق و متکی جزو ائتلاف جبهه پیروان خط امام و رهبری هستیم و عده ای نیز مستقل و با جبهه پایداری وارد انتخابات می شوند.

*کاندیداهای انتخاباتی قبل از ثبت نام به جمع بندی برسند

وی با بیان اینکه پیشنهاد دادیم اصولگرایان کاندیداهای خود را انتخاب کنند، اذعان کرد: باید قبل از ثبت نام به نظر واحد برسیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر در نخستین نظرسنجی ها نفر اول انتخابات نشوم، کناره گیری کرده و از نفر دوم حمایت می کنم.

وی، انتخاب یک اصولگرا را مهم دانست و اذعان کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید قبل از ثبت نام به جمع بندی برسند.