عزیزی گفت: واقعه عاشورا یک رویداد سیاسی-مذهبی است که در بردارنده تمامی اصول بشردوستانه و انسانی است، به طوریکه امام حسین‌(ع) در روز عاشورا به دنیا نشان داد که انسان و انسانیت در صدر امور قرار دارد.

عزیزی تصریح کرد: نمی‌توان ذهن مردم را با خرافات پر کرد ؛ جامعه به یک آگاهی نسبی رسیده است و مطرح کردن  روایات دروغین می‌تواند حتی به هویت اسلامی ما آسیب بزند و مردم را از این جهت برنجاند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای خلافت قیام نکرد، یادآورشد: امام حسین(ع) برای بیدار شدن مردم از خواب غفلت و علیه  تزویر و ریا در حکومت ظالم یزید قیام کرد و نشان داد که مردم و انسانیت بسیار مهمتر هستند.

وی ادامه داد: در مورد واقعه عاشورا چگونه شمشیر خوردن کمتر مهم است، بلکه پیام سیاسی عاشورا ؛ اصلاح‌گری و مقابله و مبارزه با جباران زمان و آزادی‌خواهی و عدالت جویی است که مهم است.

وی در رابطه با ایراد برخی نظرات از سوی مداحان در  مجالس عزاداداری محرم و صفر عنوان کرد: اخیرا برای هیئت‌های عزاداری کدهای رهگیری صادر شده است که می‌تواند در نهایت به سازماندهی بهتر این مراسمات بیانجامد. همچنین مبلغانی به این هیئت‌ها معرفی شده‌اند که می‌تواند تا حدودی جنبه‌های جناحی در مراسمات عزاداری را کنترل کند.

وی افزود: این موضوع باید در راس سیاست‌گذاری‌های نهادهای ذیربط قرار گیرد که پیام روز عاشورا که آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی است در مداحی‌ها مطرح شود؛ چرا که افکار عمومی جامعه دیگر صرف بیان مصیبت‌های روز عاشورا را نمی‌پذیرد.