به گزارش پارس ، وبلاگ افاضات عقل کل نوشت: فرصت هایمان را هزینه می کنیم برای ارتقاء ویندوز، ارتقاء ورژن اندروید تلفن همراه و… گوش به زنگیم تا فلان نرم افزار جدید را دانلود کنیم، سرعت سیستم را افزایش دهیم، آنتی ویروس را به روز نگه داریم.

اما چقدر هزینه می کنیم تا نسخه انسانیت مان را بالا ببریم؟ چقدر وقت می گذاریم تا فاصله خود با انسان کامل را کم کنیم و به مدل کامل انسانیت نزدیک تر شویم و ارتقاء یابیم، ورژن انسانیت ما چند است؟

آیا آن را با نسخه های بدلی و از رده خارج عصر جاهلیت مدرن به روز می کنیم یا با نسخه ای که اسلام ارائه کرده است؟ از فرصت های ویژه ای که خداوند برای ارتقاء انسانیت در اختیارمان قرار می دهد چقدر استفاده می کنیم؟

آیا سرعت سلوک مان را افزایش دادیم؟ آیا برای دوری از گناه، آنتی ویروسش را به روز کردیم؟ ماه شعبان چقدر از برکات سفره نورانی مناجات شعبانیه بهره بردیم؟ مناجاتی که دل برده است از همه ائمه معصومین علیهم السلام و مضامینش قله قرب و حضور را نشانه گرفته است.

در این مناجات بنا به شرح حضرت آیت الله جوادی آملی، مقاطع پنج گانه سلوک انسانی ترسیم شده است؛ این مناجات فرازی دارد و فرودی؛ انسان، اول با خدا منادات دارد؛ ندا سر می دهد، اما وقتی به قله رسید و نزدیک شد دیگر جا برای ندا کردن نیست بلکه زمان مناجات است چون به قرب الهی بار یافته است، انسانی که به قرب الهی می رسد و نزدیک می شود دیگر داد نمی زند، ندا نمی کند بلکه نجوا می کند.

وقتی منادات و مناجات به پایان رسید و انسان لذت حضور را یافت دیگر ساکت می شود و از آن به بعد حالت محو است، در اینجا به ذات اقدس باری تعالی عرضه می دارد که خدایا من تا اینجا آمدم نفسم بند آمد و خاموش شدم حالا تو حرف بزن و با من سخن بگو « واجعلنی ممن نادیته فاجابک و لاحظته فصعق لجلالک فناجیته سرا و عمل لک جهرا» خدایا تو به من نگاه کن تا من هم مثل موسی کلیم الله صعقه بزنم و مدهوش شوم.

به ما گفته اند شما هم از خدا بخواهید تا به این مقامات دست یابید، نگفته اند این فقط مخصوص ائمه علیهم السلام است؛ اینها مراحلی است طی شدنی و طلب کردنی.

اگر می خواهیم برای ظهور امام زمان (عج) آماده شویم باید نسخه انسانیت مان را ارتقاء دهیم؛ انسان های عصر ظهور؛ هم در علم و تکنولوژی پیشرفته اند هم در انسانیت.

خدایا یاری مان دِه تا چشم و گوش بسته از این دنیا نرویم « و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک… » به قول حافظ:

عاشق شو ارنه روزی کار جهان سرآید

ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی