به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در همایش هفتمین رئیس جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت که توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در حال برگزاری اس گفت: برگزاری ۵ انتخابات در دوران امام خمینی پیام روشنی دارد و این پیام روشن ماندگار بودن نظام اسلامی است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه بوده افزود: تاکید مکرر مقام معظم رهبری و اینکه انتخابات را ناموس نظام می دانند به همین دلیل است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به جلسه روز گذشته خود با برخی از مبارزین قبل از انقلاب یادآور شد: آنها از من پرسیدند چرا از آزادی انتخابات حرف می زنید در حالیکه دو نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به حبس خانگی فرستاده اید؟ تصریح کرد: من در جواب گفتم در این کشور باید بر اساس مر قانون حرف زد؛ در همین کشور بنی صدر انتخاب شد و امام پای رای مردم ایستاد.

وی در ادامه به وقوع حادثه چهاردهم اسفندماه در ماه های ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در آن زمان صدای مرگ بر بهشتی در کشور شنیده می شد و جنگ خیابانی به راه افتاده بود در همین حال عراق بخشی از کشور را گرفته بود اما نظام اسلامی همچنان پابرجا ماند.

پورمحمدی بااشاره به اینکه رمز این ایستادگی همراهی مردم با نظام است، خاطر نشان کرد: امام این رمز را گشود و رهبری معظم انقلاب هم با هوشمندی، جسارت و تصمیم درست بر این مسئله تاکید دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه حضور ۶۰ درصدی مردم در انتخابات نقطه مطلوب در میان همه کشورهای دنیاست، خاطر نشان کرد: مردم ما میزان بالایی در مشارکت انتخابات دارند و این یک مسئله خوب به سمت عالیست.

وی در ادامه به نامگذاری سال به" حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" اشاره کرد و اظهار داشت: من این دو حماسه را به دو بال تشریح می کنم که برای پیمودن قله ها و دره های پیش رو لازم است.

پورمحمدی با بیان اینکه برای خلق حماسه دیر شروع کرده ایم و این مسئله نیازمند موتور محرکی است، تاکید کرد: این موتور محرک انرژی جوانان کشور است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه روشن ترین پیام خلق حماسه سیاسی، ایستادگی ملت ایران بر سر مواضع نظام است، خاطر نشان کرد: این مسئله را دشمنان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به صورت جدی خواهند فهمید.

وی وقوع حماسه اقتصادی را به دوران پس از تشکیل دولت جدید منوط دانست و گفت: دولت فعلی کار خودش را کرده اما ایجاد تحول اقتصادی باید در دولت بعد پیگیری شود.

پورمحمدی با بیان اینکه مردم با حضور خود گام اول این شعار را محقق می کنند، گفت: برداشتن گام دوم هم به عهده دولت جدید است.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در مورد کاندیدا شدن دو نفر از جامعه روحانیت مبارز افزود: جامعه روحانیت حزب نیست و من و آقای ابوترابی فرد تنها عضو جامعه هستیم نه منتخب آن.

پورمحمدی با اشاره به اینکه اگر قرار بود جامعه روحانیت کسی را انتخاب کند قطعا باید یک نفر انتخاب می شد، اظهار داشت: لذا جامعه روحانیت تصمیمی برای تعیین فرد مشخصی ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه جامعه روحانیت عقیده داشت ما دو نفر به صورت مستقل وارد عرصه کاندیداتوری نشویم و در قالب یک ائتلاف قرار بگیریم، خاطر نشان کرد: ائتلاف ۱+۲، ائتلافی بسته بود اما ائتلاف جبهه پیروان راه ورود برای افراد دیگر را باز نگه داشته بود. به همین جهت بنده پس از گفتگو با آقای ابوترابی فرد به این نتیجه رسیدیم که با ائتلاف جبهه پیروان حرکت کنیم.

وی در ادامه در واکنش به مسئله راست سنتی در میان اصولگرایان، با اشاره به اینکه این موضوع را بهزاد نبوی نزدیک به ۱۵ سال پیش مطرح کرد، ادامه داد: خواهش می کنم این مسئله را تکرار نکنید.

پورمحمدی با اشاره به اینکه عده ای می خواستند اسم ائتلاف اکثریت اصولگرایان را ائتلاف ۳+۲ نامگذاری کنند، تاکید کرد: جبهه پیروان لفظ ائتلاف اکثریت را برگزید تا اگر کسی تمایل به پیوستن به این ائتلاف را داشت این امکان میسر باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه لاریجانی کاندیدا نمی شود، گفت: اما ما از هر کسی که بخواهد به ائتلاف ملحق شود استقبال می کنیم.

وی در ادامه گسترده ترین برنامه خود را تحول حوزه اداری دانست و ادامه داد: نقطه آسیب نظام بروکراسی موجود در نظام اداری است و این مسئله یعنی اگر قوی ترین رئیس جمهور با قوی ترین تیم بر سر کار بیاید اوضاع اقتصادی بهبود نخواهد یافت.

وی تنها ترین راه مبارزه با فساد را اصلاح نظام اداری کشور دانست و گفت: مرکز اصلاح نظام پولی بانک مرکزی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان درباره هاشمی رفسنجانی، گفت: دوره هاشمی تمام شده و دیگر نخواهد آمد.

پورمحمدی در تشریح مفهوم تکنوکراسی با اشاره به اینکه من منتقد این موضوع هستم، اظهار داشت: تکنوکراسی یعنی حاکمیت تکنیک و یافته های علمی بر روابط اجتماعی.

وی با اشاره به اینکه فضای کاندیداتوری، فضای رقابت است، افزود: من از جایگاه معاونت سیاسی جامعه روحانیت می توانم بگویم قرار بود از همه دعوت کنیم تا به وحدت برسیم. حتی اعضای جبهه پایداری، ائتلاف ۱+۲، جمعیت رهپویان و جبهه ایستادگی یعنی همه کسانی که در مجموعه اصولگرایی قرار می گیرند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه آقای هاشمی مرد دوره خودش بوده و در آن زمان فعالیت های بزرگی هم انجام داده، خاطر نشان کرد: اما شرایط سنی و شرایط اجتماعی اطراف آقای هاشمی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: من ۱۰ سال پیش به آقای هاشمی گفتم انتظار ما از شما این است که در کشور همسو با مقام معظم رهبری نسل مدیران را تربیت کنید. بهترین کارکرد شما تقویت رهبری، گفتمان انقلاب و تربیت نسل مدیران است.

پورمحمدی در ادامه در تبیین واژه اصلح و انتخاب افراد اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری، ابراز عقیده کرد: من خودم را نسبت به بقیه نامزدها اولی نمی دانم اما در عین حال فکر می کنم که از همه مجرب تر باشم به این علت که از اول انقلاب در سطوح مدیریتی خرد تا کلان مدیر بوده ام.

وی با بیان اینکه اگر احساس کردیم که گزینه اصلح از جریان ما رای می آورد به وی رای خواهیم داد، گفت: اما اگر دیدیم که میزان رای آوری وی کم خواهد بود گزینه نزدیک به آن را انتخاب می کنیم. این مسئله یک موضوع کاملا عقلی و منطقی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه آقای خاتمی موجی بود که با مقابله با جریان روبرو و استفاده از شگرد تخریب پیروز شد خاطر نشان کرد: ناطق نوری ضریب بالاتری برای پیروزی داشت اما همه ظرفیت هایی که از سوی هاشمی به حمایت از ناطق برخواسته بودند از خاتمی حمایت کردند و به همین جهت ناطق شکست خورد.

پورمحمدی با بیان اینکه احمدی نژاد از سبد اصولگرایی رای آورد، هر چند کاندیدای ما نبود اما ما همه یک دولت بودیم و به وی کمک کردیم، خاطر نشان کرد: اما متاسفانه همه چیز خراب شد. من با دفتر مقام معظم رهبری برای شهردار شدن احمدی نژاد رایزنی کرده بودم اما در آخر مسئله طور دیگری شد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما نه قانون الزام آور و نه احزاب قدرتمندی وجود دارد که همه چیز را به کاندیدای خود دیکته کند، افزود: باید نظامات قانونی را اصلاح کنیم چیزی که من در زمان وزارت کشورم به دنبالش بودم.