محمد سرخوش معاون بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی  با اشاره به غارت 13 میلیون دلاری اموال ایران توسط کانادا، گفت: دولت کانادا اخیرا در رابطه با ازسر گیری روابط با ایران صحبت می‌کرد اما طولی نکشید که دیوان عالی کانادا 13 میلیون دلار از اموال ما را به صورت غیرقانونی برداشت کرد.

این دانشجوی حقوق دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه اقدام کانادا نشانه نفاق آنهاست، افزود: این موضوع تحت عنوان حقوق بین‌المللی باید پیگیری شود اما حقوق بین‌الملل متاسفانه هیچ ضمانت اجرایی ندارد، مسلما با شرایطی که امروز در جهان وجود دارد، قواعد بین‌الملل توانایی رسیدگی و صدور رای و محکوم کردن حکومت‌ها را ندارند.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که اگر دارایی اشخاص و شهروندان عادی ما را در کشورهای مختلف بلوکه کنند و مسئولان ما کاری انجام ندهند دیگر هر کشوری می‌تواند با دارایی‌های اتباع ایرانی بازی کند و این مصیبتی بالاتر از تحریم‌ها است.

سرخوش گفت: در چنین شرایطی آفتاب برجام دوباره سایه خواهد انداخت و با این موضوع شهروندان ایرانی خارج از کشور نیز در دوران پسابرجام در امان نبوده و اموال و مستغلات آن‌ها بازیچه دست دولت‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بدون شک کوتاهی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان باعث می‌شود حتی کشورهایی مانند جیبوتی، قطر و کشورهای کوچک دیگر هم به خود جرات دهند و دست به چنین اقداماتی بزنند.

سرخوش خاطرنشان کرد: متاسفانه زمانی که آمریکا 2 میلیارد دلار از اموال ما را غارت کرد کار خاصی انجام نگرفت، امروز کشور کوچکتر و ضعیف‌تر از او 13 میلیون دلار از اموال ملت را برداشت می‌کند، اینگونه کشورهای دیگر نیز به این سنت جامه عمل خواهند پوشاند.

معاون بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه آفتاب برجام قرار بود گشایش داشته باشد نه بسوزاند، گفت: اگر مسئولان در مقابل دزدی‌های آمریکا سکوت نمی‌کردند امروز شاهد گستاخی کانادا نبودیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: وزارت خارجه باید با تمام اقتدار در مقابل این اقدامات ایستادگی کنند. مجلس و قوه‌قضائیه نیز باید از مسئولان ذی‌ربط در وزارت خارجه بخواهند که نسبت به این موضوع تمکین نکنند چرا که اگر دولت در خصوص طرحی سکوت کرد مطمئنا فردا کشورهای دیگر نیز از این قبیل اقدامات انجام خواهند داد.

وی در خاتمه اظهار داشت: متاسفانه آفتاب برجام گاها به دلیل اقدامات منفعلانه مسئولان در عرصه بین‌الملل، ملت را می‌سوزاند و آفتابی که قرار بود گشایش داشته باشد ضرر می‌رساند.